۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
فعالیت ۲۷۴ قفس پرورش ماهی در ۷ استان ساحلی کشور

فعالیت ۲۷۴ قفس پرورش ماهی در ۷ استان ساحلی کشور

مجری طرح توسعه پرورش ماهی در دریا (قفس) گفت : در حال حاضر ۵۶ مزرعه فعال و ۲۷۴ قفس پرورش ماهی در دریای شمال و جنوب وجود دارد.

به گزارش بازار، اولین جلسه بازنگری مقررات صدور، پایش و ابطال مجوز و پروانه‌های آبزی پروری در محیط‌های محصور دریایی در سازمان شیلات ایران برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مجری توسعه پرورش ماهی در قفس شیلات ایران، نمایندگان سازمان دامپزشکی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و متخصصان پرورش ماهی در قفس استان‌های ساحلی و کارشناسان شیلات ایران برگزار شد بندهایی از مقررات برای سهولت صدور مجوزها تدوین شد.

مجری طرح توسعه پرورش ماهی در دریا (قفس) درباره این جلسه گفت: با توجه به آنکه مقررات فعلی صدور مجوزها برای پرورش ماهی در قفس جوابگوی نیازهای بهره برداران نبود، در جلسه‌ای بازنگری مقررات فوق تحت بررسی مجدد قرار گرفت.

محمد رنگرز جدی افزود:در حال حاضر ۵۶ مزرعه در دریا وجود دارد که دارای ۲۷۴ قفس فعال است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تا پایان سال گذشته ۶ هزارو ۷۰۳ تن ماهی در قفس‌های دریایی تولید شد.

جدی میزان ذخیره سازی ماهی در قفس را تا پایان سال گذشته ۵ میلیون و ۴۰۶ هزار قطعه عنوان و اظهار امیدوری کرد که این رقم در سال جاری از افزایش برخوردار شود.

به گفته حسین حسینی رییس سازمان شیلات ایران در برنامه هفتم توسعه تولید۵۰۰ هزار تن ماهی در قفس پیش‌بینی شده است که حدود ۳۱۷ هزار تن در آب‌های جنوب و ۱۶۳ هزار تن در آب‌های شمال و مابقی آب‌های داخلی تولید خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۱٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha