۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
اطلس ژئوپورتال سرمایه گذاری در اردبیل فعال شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل:

اطلس ژئوپورتال سرمایه گذاری در اردبیل فعال شد

اردبیل- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل از راه اندازی سیستم داده مکانی و ژئوپورتال سرمایه گذاری استان خبر داد.

داود شایقی در حاشیه جلسه هماهنگی دستگاه های اجرایی استان اردبیل با هدف ثبت اطلاعات در ژئوپورتال سرمایه گذاری به خبرنگار بازار گفت: با راه اندازی این سیستم در کلیه استان ها تلاش بر این است تا اطلاعات جامع سرمایه گذاری دستگاه های اجرایی ثبت شده تا روند صدور مجوزها در این حوزه تسهیل شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد در هفته جاری دستگاه های اجرایی که شامل ۲۴ دستگاه در اردبیل هستند بارگزاری اطلاعات را در لایه‌های مختلف انجام داده و به سرعت جایگاه استان اردبیل را در بین استان های کشور در راه اندازی این سیستم ارتقا داده و توانایی ها را در حوزه سرمایه گذاری به رخ بکشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل گفت: روند ثبت اطلاعات در این سیستم سرعت گرفته و امیدواریم در هفته جاری همه دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در لایه های مختلف اطلاعات موردنظر را ثبت کرده و به تکمیل سیستم ژئوپورتال سرمایه گذاری کمک کنند.

شایقی بیان کرد: با هماهنگی سازمان نقشه برداری در گام نخست اطلاعات جانمایی زمین برای طرح های مختلف تولیدی و اقتصادی تعیین شده و در کنار آن با هماهنگی امور اقتصادی و دارایی و در قالب اطلاعات ثبت شده در اطلس سرمایه گذاری استان در این حوزه نیز لایه گذاری اطلاعات استانی در ۷۹ لایه تعیین شده انجام می شود.

وی افزود: براساس سیاست و رویکرد دولت سیزدهم ژئوپورتال سرمایه گذاری در همه استان ها مورد تمرکز و توجه قرار گرفته تا در سالی که مزین به «مهار تورم و رشد تولید» است تسهیل در جذب سرمایه گذاران و ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی را برای فعالان اقتصادی و صنعتی شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل تصریح کرد: تلاش بر این است تا در سرعت و شفافیت این فرآیند انجام شده و منطبق بر سند آمایش سرزمینی و همچنین سند توسعه شهرستان‌ها و روستاها انتظار می رود در این سامانه داده مکانی اطلاعات به صورت مناسب و به روز ثبت و بر همین اساس جذب سرمایه گذاران را شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۳۱٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha