۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
عوامل مؤثر بر رفتار این هفته بازار بورس
در گفتگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد؛

عوامل مؤثر بر رفتار این هفته بازار بورس

غضنفری هرندی کارشناس بازار سرمایه گفت: معامله‌گران باید ریسک های بنیادی به وجود آمده برای شرکت ها و گروه‌های مربوط و نیز تحلیل اثرگذاری بر روند عملیاتی شرکت از لحاظ بنیادی را مورد توجه قرار دهند.

سمیه شوریابی؛ بازار: دکتر احمد غضنفری هرندی کارشناس بازار سرمایه ضمن عنوان مواردی که برای تصمیمات معاملاتی در بازار سرمایه طی این هفته باید مورد توجه داشته باشیم، تشریح کرد: اولین مورد ریسک های بنیادی به وجود آمده برای شرکت ها و گروه‌های مربوطه و تحلیل اثرگذاری بر روند عملیاتی شرکت از لحاظ بنیادی است.

وی در ادامه با اشاره به دومین عامل، اظهار داشت: دومین مورد میزان بازدهی مثبت و توجه به شرایط نموداری نماد و لحاظ کردن ریسک به ریوارد بصورتیکه بیشتر به سهم های با رشد کمتر در طی این مدت وزن بیشتری بدهیم و همچنین دادن فرصت اصلاح و تجدید قوا به نمادهای با بازدهی بالا، البته که هر سهمی که طی این رشد اخیر جامانده محسوب می شود خریدنی نخواهد بود و علت یابی این عدم رشد به ما کمک خواهد کرد.

عوامل مؤثر بر رفتار این هفته بازار بورس

این کارشناس بازار سرمایه همچنین ابراز داشت: مورد آخر اینکه انتظار داریم روز پیش رو فشار عرضه ها مخصوصاً در شروع بازار نسبت به هفته گذشته بیشتر باشد و به مرور صنایع و سهم های با پتانسیل از لحاظ گزارشات بنیادی و شرایط تابلو و نموداری کم ریسک، راه خود را جدا کنند و تعادل نسبی برای بازار به ارمغان بیاورند.

دکتر غضنفری هرندی در نهایت خاطر نشان کرد: فعلاً خرید خاصی پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است نظاره‌گر باشیم، در مورد فروش نیز بستگی به شرایط بازار و نمادهای موجود در سبد دارد که می‌توان حد ضرر تکنیکالی را فعال کرد یا با توجه به افق سرمایه‌گذاری مؤلفه های بنیادی شرکت را بروزرسانی کرد و بر اساس آن تصمیم گیری نمود.

کد خبر: ۲۳۱٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha