۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
ظرفیت بی نظیر نوار ساحلی کشور برای سرمایه گذاری در حوزه آبزیان
وزیر جهادکشاورزی عنوان کرد

ظرفیت بی نظیر نوار ساحلی کشور برای سرمایه گذاری در حوزه آبزیان

وزیر جهاد کشاورزی از ظرفیت بی نظیرو موقعیت عالی نوار ساحلی استان‌های شمالی وجنوبی کشور برای سرمایه گذاری در حوزه صید وصیادی خبرداد.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر استان‌های شمالی در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه صید و صیادی و پرورش انواع ماهیان گرم آبی و سرد آبی گفت: استان‌های شمالی و جنوبی کشور به دلیل وجود نوار ساحلی، دارای بهترین موقعیت برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دریایی هستند، زیرا منجر به ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در منطقه می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری درچابکسر، از جایگاه نخست گیلان در تولید خاویار خبر داد و گفت: استان گیلان مقام نخست تولید خاویار و مقام دوم تولید گوشت ماهی را در کشور دارد و هزار قطعه تولید بچه ماهی خاویاری در این استان موجود است.

نیکبخت با بیان اینکه صید و صیادی و نیز پرورش انواع ماهیان خاویاری یکی از مشاغل اصلی مردم گیلان به شمار می‌آید، اظهار کرد: ماهیان خاویاری موجود در دریای خزر در دنیا بی‌نظیر بوده و هرساله بخش اعظمی از این ماهیان به کشورهای حاشیه خزر صادرات می‌شوند.

نیکبخت با اشاره به ظرفیت بالای مزرعه خاویاری در گیلان و استان‌های شمالی افزود: مزرعه پرورش ماهی خاویاری در گیلان با ظرفیت هزار و ۵۷۱ تن گوشت ماهی خاویاری و هشت هزار و ۲۴ کیلوگرم خاویار مشغول به فعالیت است.

وزیر جهاد کشاورزی پیش از این در بازدید از سایت پرورش میگوی شهرستان گمیشان استان گیلان گفته بود: باید زمینه‌های لازم برای توسعه سرمایه گذاری در بخش شیلات را فراهم کنیم تا این حوزه به یک بخش ارزآور و صادرات محور تبدیل شود.

نیکبخت تصریح کرد: شیلات یکی از بخش‌هایی است که در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های بالایی را برای سرمایه گذاری، تولید و اشتغال، صادرات و ارزآوری دارد.

کد خبر: ۲۳۱٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سید جلیل انوری IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      0 0
      باسلام. جناب وزیر محترم به شرطی اول جلو باند وباند بازی و فساد را در سازمان شیلات ایران بگیرید و رئیس سازمان اخراج و رئیس حراست و بازرسی سازمان شیلات ایران هم اخراج از شیلات نه اینکه جابجا و بعد به موضوع کارمندهای نالایق و ناکارآمد و اخراج باند مفسد