۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
با افتتاح سد کانی سیب انجام خواهد شد؛

انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه

ارومیه- رییس سازمان برنامه و بودجه از انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه با افتتاح سد کانی سیب و تونل انتقال خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد باقر نوبخت قبل از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های ستاد احیای دریاچه ارومیه و در گفتگو با خبرنگاران گفت: احیای دریاچه ارومیه از سال ۹۳ آغاز شده و همواره مورد تاکید و توجه رییس جمهور و هیئت دولت بوده است که امروز افزایش تراز و وسعت دریاچه نشان از اجرای موفقیت آمیز طرح های احیای دریاچه دارد.

وی ادامه داد: امسال شاهد به پایان رسیدن و بهره برداری از بخش عظیم طرح های احیای دریاچه ارومیه خواهیم بود که افتتاح آن ها می تواند نقش اساسی برای بهبود وضعیت دریاچه داشته باشد.

معاون رییس جمهور با اشاره به افزایش تراز و وسعت دریاچه ارومیه گفت: در حال حاضر شاهد افزایش ۲۶ سانتی متری تراز و هزار و ۸۹ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه هستیم که نشان از تلاش دولت در این راستا دارد.

نوبخت با اشاره ای به جزییات طرح سد کانی سیب نیز گفت: سد کانی سیب بر روی رودخانه زاب احداث شده و پیشرفت ۹۰ درصدی دارد.

وی حجم مخزن این سد را ۲۲۰ میلیون مترمکعب عنوان کرده و گفت: با توجه به روند پروژه، امیدواریم دی ماه سال جاری شاهد افتتاح پروژه باشیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: سالانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب از طریق سد کانی سیب و تونل به دریاچه انتقال داده خواهد شد.

کد خبر: ۲۳٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha