۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۱
گرما و بانک ها چرخ قطعه سازان را پنچر کردند
یک قطعه ساز در گفت و گو با بازار:

گرما و بانک ها چرخ قطعه سازان را پنچر کردند

چنگی، مدیر عامل گروه پژوهش صنعت مدرن به بازار گفت: بانک ها به عنوان یکی از چالش های اصلی صنایع و صنعت خودرو شناخته می شوند، رفتار بانک ها در قبال قطعه سازان یک طرفه و فاجعه است.

بازار؛ گروه خودرو: قطعه سازی خط مقدم خودروسازی است، قطعه سازان در حال حاضر با سه چالش انرژی، تسهیلات بانکی و تامین ارز مواجه هستند. اگر هر یک از چالش های مذکور برای این تولیدکنندگان مرتفع نشود، باید انتظار کاهش افت تولید خودرو را داشت. موضوعی که در شرایط فعلی بازار خودرو که با تقاضای انباشت مواجه است، می تواند منجربه بحران قیمتی شود. برای بررسی وضعیت قطعه سازان با علی چنگی، مدیر عامل گروه پژوهش صنعت مدرن به گفت و گو پرداختیم:

اگر رفتار بانک ها اصلاح نشود، قطعه سازان برای تداوم تولید با معضل جدی مواجه خواهند شد

* به عنوان پرسش نخست در حال حاضر اصلی ترین چالش قطعه سازان برای تداوم تولید چیست؟

بانک ها به عنوان یکی از چالش های اصلی صنایع و صنعت خودرو شناخته می شوند، رفتار بانک ها در قبال قطعه سازان یک طرفه و فاجعه است. اگر رفتار بانک ها اصلاح نشود، قطعه سازان برای تداوم تولید با معضل جدی مواجه خواهند شد.

براساس برنامه ریزی های انجام شده متولیان انرژی برای فصل تابستان، طی هفته یک روز کامل برق نداریم. متاسفانه تولیدکنندگان در تابستان برق و در زمستان گاز برای تولید ندارند

* این روزها قطع برق یکی از چالش های تولیدکنندگان است، این موضوع چه تاثیری در تولیدات شما داشته است؟

براساس برنامه ریزی های انجام شده متولیان انرژی برای فصل تابستان، طی هفته یک روز کامل برق نداریم. این موضوع بیانگر تحمیل زیان های میلیاردی به تولیدکنندگان است. زیرا زمانی که برق روز بعد وصل می شود، زمان و انرژی فراوانی نیاز است که بخواهیم تجهیزات و دستگاه های تولید را به دمای کاری محیط برسانیم. متاسفانه تولیدکنندگان در تابستان برق و در زمستان گاز برای تولید ندارند.

گرما و بانک ها چرخ قطعه سازان را پنجر کردند

* آیا رفتار خودروسازان با زنجیره تامین به ویژه در پرداخت مطالبات تغییر داشته است؟

خودروسازان نسبت به گذشته رفتار هوشمندانه تری در قبال زنجیره تامین دارند و وضعیت پرداخت ها نیز تقریبا بهبود یافته است. آنچه که بیشتر در صنعت خودرو و قطعه سازی اثر منفی دارد، موضوعات پیرامون و بیرونی این صنایع است. در صورتی که متولیان و سیاستگذاران این صنعت اقدام به تغییر رفتار موجود نکنند، صنعت خودرو با آسیب مواجه خواهد شد.

* بسیاری از قطعه سازان طی یک ماه گذشته با دردسر تامین و تخصیص ارز مواجه بودند، آیا شما معضلی در این خصوص دارید؟

تامین ارز نسبت به گذشته بهتر شده است، اما همچنان وضعیت تخصیص از سوی بانک ها را می توان یک فاجعه معرفی کرد. در حال حاضر گمرکات کشور بیشتر از دردسرهای خرید ارز برای تولیدکنندگان چالش ایجاد کردند. رفتارهای خودخواهانه بانک ها و گمرکات فقط ضربه و زیان مالی برای صنعت خودرو ایجاد می کند.

* به عنوان پرسش پایانی، کیفیت قطعات تولیدی شما در سال جاری با معضلات مذکور چه مقدار افزایش یافته است؟

مشتریان باید نسبت به افزایش کیفیت محصولات هر تولیدکننده نظر دهند. اما در سال جاری با توجه به تغییرات تکنولوژیکی در تولید چراغ خودرو در دنیا، اقدام به ایجاد تغییر در خطوط تولید و نوسازی کامل کارخانه با هدف رشد کیفیت و بهبود عملکرد قطعه داشتیم.

کد خبر: ۲۳۱٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha