۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
کارگاه تجاری سازی محصولات سوزن دوزی در ایرانشهر تجهیز شد
رییس میراث فرهنگی ایرانشهر در گفت‌وگو با بازار:

کارگاه تجاری سازی محصولات سوزن دوزی در ایرانشهر تجهیز شد

ایرانشهر- ریگی، رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر گفت: تجهیز فاز اول کارگاه تجاری سازی محصولات سوزن‌ دوزی در این شهرستان انجام شد.

رحمان ریگی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سوزندوزی بلوچی یکی از مراحل تولید البسه زنانه بلوچستانی است که فرهنگ و باورهای قوم بلوچ را به نمایش می گذارد.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر، گفت: با تجاری سازی این هنر شاخص و متداول که در میان زنان بلوچ شهرت فراوان دارد زمینه برای افزایش کیفیت، ارتقا معیشت تولید کنندگان و افزایش صادرات این محصول فراهم می شود.

ریگی افزود: هم اکنون ایجاد کارگاه بسته ‌بندی محصولات صنایع دستی با تکنولوژی روز دنیا در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دارد.

وی با اشاره به تجهیز فاز اول کارگاه تجاری سازی سوزندوزی ایرانشهر، افزود: به زودی فاز نهایی تجهیز این کارگاه با تحویل دستگاه‌ های چاپ و توری ‌کش انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این راستا تعداد ۷۰ نفر از هنرجویان سوزن دوز نیز از آموزش‌های اساتید دانشگاه هنر تهران در زمینه های مختلف بازاریابی، برندسازی و بسته بندی بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه ایرانشهر در سال ۱۳۹۷ به عنوان شهر ملی سوزن دوزی نامگذاری شده است، بیان کرد: سوزن ‌دوزی بلوچی سال‌ها است که نشان اصالت سازمان جهانی یونسکو را به عنوان یک میراث فرهنگی بسیار با اهمیت دریافت کرده و از سال ۹۵ به عنوان فاخرترین لباس ملی ایرانیان معرفی شده است.

کد خبر: ۲۳۱٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha