۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی توانمند برای تبدیل اقتصاد دریا به اقتصاد پویا در برنامه هفتم
در نشست تخصصی معاونان اقتصادی بنادر کشور مطرح شد

بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی توانمند برای تبدیل اقتصاد دریا به اقتصاد پویا در برنامه هفتم

اسلامی، معاون سازمان بنادر و دریانوردی در نشست تخصصی معاونان بندری و اقتصادی بنادر کشور گفت: اصلاح ساختار قراردادها، دستورالعمل ها و آیین‌نامه‌های از مهم‌ترین اقدامات معاونت بندری در سال جاری است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلیل اسلامی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر در نشست تخصصی معاونان بندری و اقتصادی کشور با تشریح وضعیت عملکرد بنادر بازرگانی کشور و لزوم تلاش برای ارتقای شاخص های عملیات و تسهیل ترافیک کالا در بنادر، بر ضرورت جذب سرمایه های داخلی و خارجی برای توسعه بنادر تاکید کرد.

عضو هیات عامل سازمان بنادرودریانوردی همچنین اصلاح ساختار قراردادها، دستورالعمل ها و آیین‌نامه‌های را از مهم‌ترین اقدامات معاونت بندری در سال جاری برشمرد.

این گزارش می افزاید، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در ارتباط آنلاین با نشست تخصصی معاونان امور بندری و اقتصادی در بندر ارومیه، موضوعاتی چون منابع بستر دریا، صدور مجوز سازه‌های دریایی، استفاده از تکنولوژی‌های نوظهور را بخشی از مسائل مرتبط با اقتصاد دریایی برشمرد و تاکید کرد: در همین راستا، تشخیص نیازها در حوزه بندری، انجام مطالعات اقتصادی و توسعه دانش مرتبط با اقتصاد دریایی و اخذ تصمیمات جامع با راهبرد کلان و توجه به ظرفیت بخش خصوصی در حوزه تامین تجهیزات از اولویتهای سازمان در برنامه هفتم توسعه قلمداد می‌شود.

علی‌اکبر صفایی در تبیین اهمیت اقتصاد دریا در برنامه هفتم توسعه، تاکید کرد: بحث اقتصاد دریایی باید با بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی توانمند به اقتصاد پویا تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان‌اش، مسائلی چون تعرفه‌ها، دیپلماسی اقتصادی، سرمایه‌گذاری داخلی اشتغال آفرین، نظارت دقیق بر قراردادها، آموزش کارکنان، انجام مطالعات بازاریابی با توجه به مسیرها و کالاهای تولیدی و نیز ورود و خروج ایمن را موضوعات اساسی در حوزه بندری و اقتصادی عنوان کرد

کد خبر: ۲۳۱٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha