۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
 کود یارانه ای  به محصولات  الگوی کشت تخصیص می یابد
مدیر  شرکت خدمات  حمایتی کشاورزی  گلستان:

 کود یارانه ای  به محصولات  الگوی کشت تخصیص می یابد

گرگان- مدیر  شرکت خدمات  حمایتی کشاورزی  گلستان  گفت: به تمامی محصولاتی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان الگوی کشت تعیین شده باشند کودهای یارانه ای ازته، فسفاته و پتاسه تخصیص داده می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان سید صمد ضیائی اظهار کرد: برای سازگاری با کم آبی و شرایط جوی کم بارش، کارشناسان و زارعان باید به عرصه کارِ نو و تازه با رویکرد استفاده بهینه، توجه کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان ادامه داد: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری، به منظور رفع نگرانی کشاورزان برای تأمین کودهای کشاورزی مورد نیاز، علاوه بر چهار محصول اساسی گندم، جو، کلزا و چغندرقند به دیگر محصولاتی که زیر پوشش الگوی کشت در استان معرفی شده‌اند کودهای کشاورزی یارانه‌دار تخصیص یافت.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۴هزار و۱۵۵ تن انواع کودهای کشاورزی توزیع شده، افزود: ۹۳ درصد کودها در قالب الگوی کشت ارائه شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است که این میزان شامل ۱۷ هزارو۵۶۶ تن ازته، و یک هزار و ۹۸۸ تن فسفاته ودو هزارو۸۵۰ تن نیز پتاسه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: : خوشبختانه با وجود اوج تقاضا و مصرف برای کودهای یارانه‌ای، کمبودی در این زمینه وجود ندارد و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری، به تمام محصولات کشاورزی طبق الگوی کشت استان، کودهای یارانه‌ای تحویل می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۳ هزار و ۶۰۰ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در انبار های استان ذخیره سازی شده است که این رقم در سال گذشته ۱۶ هزار و ۸۰۲ تن بوده است.

وی ادامه داد: به‌طور متوسط روزانه حدود ۴۰۰-۳۵۰ تن کودهای یارانه‌ای به مقصد شهرستان ها حمل و تحویل شبکه بزرگ توزیع کارگزاری می‌شود.

او با بیان اینکه روند تحویل کود بسیار مطلوب است، افزود: برای کشت پائیزه نیز توزیع سهیه کودهای پایه از اول مرداد ماه سال جاری انجام می شود و ما این آمادگی را داریم تمام برنامه کودی استان را تأمین و به موقع در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

کد خبر: ۲۳۱٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha