۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی تا پایان امسال در همه مناطق تهران

افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی تا پایان امسال در همه مناطق تهران

مدیر بازرسی محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه همه مناطق، احداث نیروگاه را در دستور کار دارند گفت: به صورت هفتگی از مناطق ۲۲ گانه بازدید و میزان پیشرفت در احداث نیروگاه‌ها را مورد رصد قرار می‌دهیم.

به گزارش بازار، رضا جعفری با اشاره به سند ابلاغی ریاست جمهوری و اسناد بالادستی در خصوص کنترل و کاهش مصرف انرژی در کشور، گفت: بر همین اساس، اداره کل محیط زیست شهرداری تهران نیز ابلاغیه‌هایی را در سطح مناطق ۲۲ گانه ارسال کرده است.

جعفری افزود: بازرسی محیط زیست نیز در راستای این ابلاغیه‌ها و بر اساس استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱، چک لیست‌هایی را تنظیم کرده و در بازدیدهای منظم از سطح مناطق، عملکرد آن‌ها را در صرفه‌جویی مصرف انرژی رصد می‌کند که نتایج این نظارت‌ها، طی گزارشی در جلسات هفتگی مدیر کل محیط زیست در سطح مناطق، ارائه می‌شود.

وی یکی دیگر از اقدامات بازرسی محیط زیست را، رصد و پایش توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و میزان احداث نیروگاه‌های خورشیدی بر اساس نقشه راه ابلاغی اداره کل محیط برشمرد و عنوان کرد: در این نظارت‌ها، نقاط ضعف و قوت مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر در منطقه‌ای مشکلی در توسعه و احداث نیروگاه مشاهده شود، پیگیری‌های لازم برای تسریع در اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده صورت می‌گیرد.

مدیر بازرسی محیط زیست با اشاره اینکه برخی از مناطق در رسیدن به صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی موفق نبوده‌اند، گفت: در این‌خصوص طی مکاتبات بازرسی با مدیر کل محیط زیست، اداره کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری و معاونت خدمات شهری، به مناطق مورد نظر ابلاغیه‌هایی برای اهتمام بیشتر در کنترل و کاهش مصرف انرژی صادر می‌شود.

جعفری با بیان اینکه در بحث توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، همه مناطق، احداث نیروگاه را در دستور کار دارند، تصریح کرد: ما به صورت هفتگی و منظم از مناطق ۲۲ گانه بازدید کرده و میزان پیشرفت و یا عقب ماندگی مناطق در احداث نیروگاه‌ها را مورد رصد و پایش قرار می‌دهیم.

مدیر بازرسی محیط زیست از افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی در سطح همه مناطق تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: هفته گذشته نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در هفته‌های آتی نیز نیروگاه چند منطقه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان این نکته که عمده نیروگاه‌ها بر روی سوله‌های بحران مناطق احداث می‌شود، اظهار کرد: توسعه و احداث پنل‌ها در سطح مناطق موجب کاهش مصرف در قالب سنسورهای دماسنجی، سنسورهای نوری، ایزوله کردن موتورخانه و فضای برودتی شده است.

کد خبر: ۲۳۱٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha