۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
وعده احداث هفت جزیره در هفتمین برنامه؛ انتظار رامسر به  سر می آید؟!
بازار گزارش می دهد؛

وعده احداث هفت جزیره در هفتمین برنامه؛ انتظار رامسر به سر می آید؟!

رامسر- رامسر به عنوان عروس شهرهای ایران زمین سودای بین المللی شدن دارد تا گردشگری خزر را به سرزمین‌های دور و آفتاب پیوند دهد.

بازار؛ گروه استان ها: رامسر در غرب مازندران نگین درخشانی در حوزه گردشگری به شمار می رود که سالانه گردشگران زیادی را از کشورهای مختلف عربی و خارجی به خود جذب می کند. راه اندازی خط پروازی مسقط - عمان، پای گردشگران سرزمین آفتاب را نیز به این دیار و شهر پرآوازه جهانی باز کرده است.

وجود جاذبه ها و مناطق بکر و دیدنی، آبشارهای رویایی و گرم، هتل های تاریخی، ساحل و دریای بکر خزر، مناطق ییلاقی و کوهستانی زیبا سبب شده تا رامسر در همه روزهای سال پاتوق مسافران داخلی و خارجی باشد.

این شهرستان زیبا به عنوان عروس و نگین گردشگری ایران و مازندران شهره است و توسعه و رونق گردشگری در آن نیازمند تهیه سند و آمایش گردشگری است.هتل یکی از مهمترین زیرساخت‌های گردشگری و عناصر مهم در صنعت توریسم است که خود به تنهایی می‌تواند به یک مقصد سفر تبدیل شود. محسن دوست‌حسینی مدیر هتل‌آپارتمان کوثر رامسر، معتقد است اهداف کلی هتل در توسعه بهتر خدمات به مخاطبان هتل خلاصه می‌شود تا تعطیلاتی لذت‌بخش و باکیفیت برای مهمانان رقم بخورد

وی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: بهسازی و نوسازی واحدهای اقامتی در بال غربی هتل، احداث رستوران در دو طبقه برای سرو غذا، آموزش و بروزرسانی کارکنان، تکمیل فرآیندها در راستای نامگذاری هتل کوثر رامسر به هتل سبز براساس ضوابط و استانداردهای موجود و اشتغالزایی در مکانهای جدیدالتاسیس مانند سالن اجتماعات و ورزش از اهداف توسعه‌ای هتل کوثر رامسر است که چندی پیش با حضور معاون رئیس جمهور رونمایی شد.

صنعت هتلداری؛ دستخوش آسیب ها

دوست حسینی یادآور شد: با توجه به اینکه صنعت هتلداری دستخوش اتفاقات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است. هرگونه رویدادی در این زمینه، بر رشد این صنعت اثر منفی یا مثبت می‌گذارد. در سال‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد افت قابل توجه ضریب اشغال هتل‌ها بودیم تا جایی که برخی هتل‌ها تا مرز نابودی و تغییر کاربری و کاهش نیروی انسانی پیش رفتند.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با اشاره به موقعیت و جاذبه های شهرستان رامسر از آن به عنوان مقصد گردشگری یاد کرد و گفت: برای تحقق اهداف احداث هفت جزیره گردشگری از رامسر تا چالوس در برنامه قرار دارد.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار تهیه سند آمایش گردشگری را در عروس شهرهای ایران زمین لازم دانست و گفت: باید فرایندهای سرمایه گذاری را در حوزه گردشگری اصلاح کنیم زیرا به گونه‌ای عمل کنیم که سرمایه گذاران ورود کنند.

گردشگری خزر تا آفتاب| رامسر چهار فصل گردشگری

حسینی پور: سالانه گردشگران زیادی به غرب استان و رامسر سفر می کنند و حضور گردشگران عربی نشان می دهد که این افراد درپی استفاده از جاذبه های طبیعی منطقه هستند نه اقامت درهتل های چندستاره

استاندار مازندران با اظهار این که برای سرمایه گذاری و حمایت در گردشگری نیازمند تهیه سند گردشگری و آمایشی هستیم، گفت: سالانه گردشگران زیادی به غرب استان و رامسر سفر می کنند و حضور گردشگران عربی نشان می دهد که این افراد درپی استفاده از جاذبه های طبیعی منطقه هستند نه اقامت درهتل های چندستاره.

حسینی پور با اشاره به اینکه گردشگران عربی خواستار فعالیت و حضور در حوزه بوم‌گردی را دارند، تصریح کرد: سرمایه گذاران عربی به صراحت اعلام کرد به محض اتمام پروژه ۵ هواپیما از کشورهای عربی با گردشگر به رامسر پرواز می‌کنند.

توسعه و رونق گردشگری در مازندران و شهرستان رامسر نیازمند تامین و تقویت زیرساخت ها برای سرمایه گذاری و ارائه خدمات مناسب است تا رامسر طی دهه آینده بتواند میزبان سالانه پنج میلیون گردشگر شود و تحقق این هدف نیازمند تهیه سند آمایشی است.

از سوی دیگر پیشنهاد حذف روادید از کشورهای همسایه، راه اندازی پرواز مسقط - رامسر و توسعه زیرساخت ها می تواند گردشگری مازندران و رامسر را بین المللی کند.

سید شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن، عباس آباد و رامسر نیز با اشاره به ظرفیت های فراوان موجود در شهرستان رامسر،سرمایه گذاری در این حوزه ها را ضروری دانست و گفت: غرب مازندران دارای جاذبه های زیادی در حوزه گردشگری است و باید موانع فراروی را رفع کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با با اظهار این که باید در بخش تسهیل فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی صورت گیرد، افزود: در صدور مجوزهای کسب و کار هنوز در سطح کشور در شرایط و موقعیت به لحاظ اداری و بروکراسی اداری برای سرمایه‌گذاری قرار نگرفته‌ایم.

حسینی: اگر برای گردشگران برنامه نداشتیم باشیم تسلیم برنامه های آنان خواهیم شد

حسینی، نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس با بیان اینکه نیاز به تغییر فرهنگ است، تصریح کرد: اگر مشکلاتی در سطح ملی وجود دارد باید در کشور حل و فصل شود و از سوی دیگر عدم استفاده از ظرفیت‌های غرب می‌تواند مردم منطقه را تهدید کند و اگر برای گردشگران برنامه نداشته باشیم تسلیم برنامه‌های آنها خواهیم شد.

گردشگری خزر تا آفتاب| رامسر چهار فصل گردشگری

محمدعلی محسنی نائب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه صنعت قالب غرب استان مازندران در چند سال آینده توسعه گردشگری خواهد بود، گفت: در قانون برنامه هفتم توسعه گردشگری سلامت به تنهایی در لایحه تبدیلی دولت ۶ میلیارد یورو درآمد سالانه برایش درنظر گرفته شد و اگر قرار باشد به تنهایی در گردشگری سلامت این میزان درآمد داشته باشیم باید چقدر برای تحقق این امر تلاش کنیم؟

وی تصریح کرد: بسترهای خوبی در غرب استان مازندران همچون ساحل دریا، جنگل‌ها، فرودگاه، بندر، نزدیکی به تهران و سهولت دسترسی مسافران بین‌المللی که همه این ظرفیت‌ها شاید به تنهایی در هیچ استانی یک‌جا وجود نداشته باشد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: عدم استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند به عنوان آسیب اجتماعی مردم منطقه را تهدید خواهد کرد.

ایجاد اقامتگاه های بومگردی و مزارع گردشگری برای رونق گردشگری در شهرستان رامسر و غرب مازندران روی میز میراث فرهنگی قرار گرفت و تلاش دارد تا سرمایه گذاران را به این حوزه سوق دهد. صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه در روستاهای این منطقه ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنایع دستی شناسایی شد، تصریح کرد: تلاش بر این است که اهالی این روستاها را در بحث ایجاد اقامتگاه های بوم‌گردی و مزارع گردشگری هدایت کنیم که می‌تواند در اقتصاد این روستاها نقش به‌سزایی داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران خاطرنشان کرد: در این نشست تخصصی گردشگری در قالب ارائه مصوبات، مسائل و مشکلات تاسیسات گردشگری این شهرستان و مکان‌یابی چند سایت پیشنهادی صنایع‌دستی راه‌گشای حوزه فعالان گردشگری و صنایع دستی در دستور کار قرار گرفت.

تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، ایجاد زیرساخت‌های نظیر واحدهای اقامتی، پذیرایی و سرویس‌های بهداشتی شایسته صنعت توریسم، آموزش مستمر و بکارگیری مدیران متخصص و برندسازی و بازاریابی، نیز توجه به موضوع معافیت‌های مالیاتی و یا در واقع، حذف مالیات برارزش افزوده و ارائه بسته‌های تشویقی دولت به خصوص برای کارگزاران صنعت گردشگری، از اصول توسعه این صنعت در کشور است.

کد خبر: ۲۳۱٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مسعود IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      0 0
      با سلام طرح های تعریف شده ی زیادی در شهر رامسر هست ک باید ب ی سرانجامی برسن، در قالب کاربردهای ک در آینده از آنها داشته باشد...
    • علی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      1 0
      تنها موضوعی که در این مطلب به آن پرداخته نشده، موضوع تیتر خبر و ساخت جزیره بود