۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
روش های نوین کشاورزی در جنوب سیستان و بلوچستان نهادینه شود
استاندار سیستان و بلوچستان:

روش های نوین کشاورزی در جنوب سیستان و بلوچستان نهادینه شود

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پتانسیلهای موجود در جنوب سیستان و بلوچستان باید از شیوه های نوین باغداری و دامداری بهره برداری کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد کرمی در حاشیه بازدید از بخشداری تلنگ اظهار داشت: تغییر شیوه‌ های تولید و بهره گیری از روشهای نوین در دامداری‌ و کشاورزی‌ و... باید جز اولویت‌ های مسئولان باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: با توجه به پتانسیل های موجود در بخش تلنگ باید ظرفیت‌ های باغداری و دامداری آن تقویت شود و مسئولان بحث صدور سریع مجوزها، پرداخت‌ وام ها، اهدای زمین‌ های مناسب به مردم را با جدیت پیگیری کنند.

کرمی با اشاره به اینکه در صورت عدم پیگیری مسئولان در راستای انجام کارها بی‌ هیچ تعارفی با آنها برخورد خواهیم کرد، افزود: در زمینه احداث طرح های مسکن زمین‌ های مورد نیاز توسط مسئولان شهرستان شناسایی و اقدامات لازم برای اهدای این زمین ‌ها صورت بگیرد.

وی با تاکید بر استفاده از ایده و توان جوان‌ های بومی در توسعه شهرستان تلنگ، تصریح کرد: ملتی موفق است که اهل تلاش و کوشش باشد.

وی بیان کرد: داشتن یک باغ توسط یک فرد به چه میزان می‌ تواند در افزایش تولید و رشد اقتصادی خانواده با توجه به محصولات متنوع و خاص این استان تاثیر گذار باشد.

استاندار با اشاره به واگذاری زمین‌ ها برای ساخت خانه ‌باغ ها بر واگذاری حداقل ۵۰۰ متر به درخواست کنندگان، بیان کرد: بررسی طرح‌ های جدید و استفاده از روش های نوین آبیاری و تصفیه فاضلاب‌ ها برای گسترش باغ ها و فضای سبز در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: قطعاً در این جلسات مصوبات سفرهای قبلی پیگیری و اقدامات صورت گرفته در زمینه‌ وضعیت آب، سهمیه آرد روستاییان، فیبر نوری، آسفالت روستا ها و جاده‌ های و ... مورد بررسی قرار می گیرد.

کد خبر: ۲۳۱٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha