۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
صنعت طیور گلستان یک میلیارد دلار ارزش افزوده برای کشور دارد
عضو انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ کشور:

صنعت طیور گلستان یک میلیارد دلار ارزش افزوده برای کشور دارد

گرگان-مبصری،عضو انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ کشور با بیان اینکه ارزش افزوده صنعت طیور پنج میلیارد دلار است، گفت: یک میلیارد دلار از این ارزش افزوده، از طریق صنعت طیور استان گلستان تامین می شود.

رضا مبصری در گفتگو با خبرنگار بازار قیمتگذاری دستوری را عامل مشکلات تولیدکنندگان دانست و اظهار کرد: در بخش صنعت طیور این موضوع به صورت جدی تری اعمال شده که حاصل آن خسارت برای تولیدکنندگان گلستانی است.

عضو انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ کشور با بیان اینکه ارزش زنجیره تولید صنعت طیور در کشور ۱۰ میلیارد دلار و ارزش افزوده آن پنج میلیارد دلار است، افزود: ۱۱ درصد از این ارزش افزوده متعلق به گلستان است.

وی ادامه داد: بنابراین می توانیم این ادعا را کنیم که یک میلیارد دلار از این ارزش افزوده، از طریق صنعت طیور استان گلستان تامین می شود.

این فعال اقتصادی ضمن یادآوری این مطلب که صنعت طیور برای استان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در کنار سایر بخش های کشاورزی، یکی از منابع درآمدی مهم استان از بخش طیور است.

مبصری صنایعی نظیر تولید جوجه یک روزه، مرغ گوشتی، مرغ تخم گذار، خوراک دام و طیور، کشتارگاه ها و زنجیره تولید را از واحدهای فعال در بخش طیور دانست و افزود: از این رو آسیب به صنعت طیور، لطمه به اقتصاد استان خواهد زد.

وی ضمن اشاره به ورود وزیر جهاد کشاورزی به گلستان، ادامه داد: سعی شده تا با شنیدن صدای بخش های مختلف صنعت طیور، ارزیابی یکپارچه تری در ارائه مطلب به مسئولان دولتی داشته باشیم تا صدای آنها به گوش دولت برسد.

عضو انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ کشور در خاتمه ادامه داد: امیدواریم گوش شنوایی باشد و عملکرد بهتری از وزارت جهاد کشاورزی در دوران مسئولیت وزیر جدید شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۳۱٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha