۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
کمک میزهای تخصصی به یکپارچه سازی و نتیجه بخشی مطالبات تولیدکنندگان
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان مطرح کرد؛

کمک میزهای تخصصی به یکپارچه سازی و نتیجه بخشی مطالبات تولیدکنندگان

گرگان- هاشمی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان گفت: برگزاری میزهای تخصصی به یکپارچه سازی مطالبات تولیدکنندگان و انتقال آن به مدیران دولتی کمک می کند.

سید هامان هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برگزاری میزهای تخصصی به یکپارچه سازی مطالبات تولیدکنندگان و انتقال آن به مدیران دولتی کمک می کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: تلاش شده تا با استفاده از ظرفیت فعالان زنجیره طیور و دریافت نقطه نظرات و مشکلات بخش خصوصی، یکپارچگی در مطالبات و طرح آن به مدیران بالادستی ایجاد شود.

او ادامه داد: ذهن توسعه یافته و رویکرد مطالبه گری نیاز صنایع گلستان است بنابراین باید این فرهنگ در استان بیش از گذشته افزایش یابد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان از قیمتگذاری دستوری به عنوان چالش جدی بخش خصوصی یادکرد و گفت: این شیوه قیمتگذاری تولیدکنندگان را آزار می دهد.

وی با بیان این نکته که امکان ادامه فعالیت در چنین شرایطی برای صنایع دشوار است، افزود: بهتر است تا مدیران در سیستم اداری پیش از هرگونه تصمیم گیری از نظرات لایه های مختلف فعال در این حوزه استفاده کنند.

هاشمی ضمن اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی نهاده های طیور در استان، اضافه کرد: حدود ۱۵ درصد از تولید نهاده کشور از طریق کارخانجات استان انجام می شود بنابراین باید برای تامین مواد اولیه ای نظیر سویا راهکاری اندیشیده شود.

این فعال اقتصادی ادامه داد: یکی از محققین بومی استان در مرکز تحقیقات گلستان توان تولید بذری با قابلیت استفاده در خوراک طیور را دارد که می توان از این ظرفیت هم برای رفع مشکل تولیدکنندگان نهاده طیور هم بهره برد.

وی در خاتمه افزود: قراراست تا به صورت مکتوب این ظرفیت به وزارتخانه و مدیران تاثیرگذار کشوری معرفی شود و امیدواریم با توجه به ظرفیت تولید این بذر در داخل کشور و کم آب بر بودن آن بتوان بخش زیادی از وابستگی کشور را به واردات کاهش داد.

کد خبر: ۲۳۱٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha