۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
نابسامانی در تامین نهاده‌های دامی نگران کننده است
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

نابسامانی در تامین نهاده‌های دامی نگران کننده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نابسامانی موجود در زمینه تامین نهاده‌های دامی وجود دارد بسیار نگران کننده است، با جدیت به دنبال این هستیم تا مسائل حوزه نهاده دامی را تدبیر و مدیریت کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: متاسفانه افزایش قیمت مرغ تابعی از متغییرهای مختلف است، در شرایطی قرار داریم که باید این مسئله را به صورت زنجیره‌ای بررسی کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود در مسیر تولید گوشت مرغ تامین نهاده‌های دامی است، ادامه داد: اخیرا در وزارت جهادکشاورزی نشستی را با مسئولین و وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تامین نهاده‌های دامی و کنجاله سویا برگزار کردیم، ما کشور واردکننده نهاده دامی هستیم و ورود نهاده خریداری شده از مبدا به کشور ما به دو الی سه ماه زمان نیاز داشته و همین مسئله مشکلاتی را به همراه دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نابسامانی موجود در زمینه تامین نهاده‌های دامی وجود دارد بسیار نگران کننده است، عنوان کرد: با جدیت به دنبال این هستیم تا مسائل حوزه نهاده دامی را تدبیر و مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار کشور نیز باید یک بار برای همیشه در بحث نرخ گذاری کالاهای اساسی براساس واقعیت‌ها تصمیم بگیرد، گفت: تدابیر نباید به نحوی باشد که تولیدکننده در تنگنا قرار بگیرد در این صورت ۱۳۰ میلیون قطعه‌ جوجه ریزی به ۸۵ میلیون قطعه کاهش پیدا می‌کند. این کاهش جوجه ریزی وضعیت فعلی بازار را رقم می‌زند. نباید به بهانه حمایت از مصرف کننده به تولیدکننده فشار می‌آوریم و این اقدام در واقع ظلم به مصرف کنندگان است.

آزادی خواه با تاکید بر اینکه در حوزه بیمه، هزینه دستمزد کارگر، مالیات ها و هزینه‌های بالاسری تولید شاهد افزایش تعرفه ها بر اساس قانون و نظام بودجه ریزی هستیم، عنوان کرد: نرخ محصولات نیز باید مبتنی با این افزایش تعرفه‌ها افزایش پیدا کند، اما گاهی مسئولین ما از اعلام افزایش قیمت مرغ نگرانند تا زمانی که نتوانیم واقعیت ها را به مردم بگوییم شاهد مسائل مشابه هستیم.

کد خبر: ۲۳۱٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha