۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
دارایی‌های دولت به روش‌های مختلف مولدسازی می‌شود
رییس سازمان خصوصی‌سازی:

دارایی‌های دولت به روش‌های مختلف مولدسازی می‌شود

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: دارایی‌های دولت به روش‌های مختلف مولدسازی می‌شود و همه موارد به صورت مزایده مستقیم در بورس کالا عرضه نمی‌شود؛ بلکه در قالب مشارکت در سرمایه‌گذاری واگذار خواهند شد.

به گزارش بازار، حسین قربان‌زاده امروز (سه‌شنبه) در آیین رونمایی از تالار مولدسازی دارایی‌های دولت با ارایه گزارش آماری عملکرد دبیرخانه مولدسازی دارایی‌های دولت، اظهار کرد: بعد از تصویب آیین‌نامه اجرایی - اصلاحی مولدسازی در فروردین ماه سال جاری، دبیرخانه هیات عالی مولدسازی در وزارت اقتصاد مستقر در سازمان خصوصی سازی، زیرساخت‌های لازم برای انجام فرآیندهای مختلف آیین‌نامه فراهم و با یک فعالیت شبانه‌روزی در این حوزه، مسیر مولدسازی دارایی‌های دولت را هموار کرد.

وی افزود: حدود ۱۰ جلسه هیات عالی مولدسازی با حضور مسوولان ارشد سه قوه و حدود ۱۰ جلسه کمیته تخصصی این هیات مولدسازی برگزار شد و امروز با شعار شفافیت و رقابت، تالار مولدسازی دارایی‌های دولت افتتاح می‌شود.

رییس سازمان خصوصی اعلام کرد: تا کنون سه هزار و ۳۵۷ دارایی به‌صورت خوداظهاری دستگاه‌ها و یا ورود مجری شناسایی شده‌اند.

قربان‌زاده تاکید کرد: از این تعداد، مازاد بودن حدود یک هزار و۳۵۷ دارایی به تایید هیات عالی مولدسازی رسیده است که یک هزار و ۲۹۶ دارایی در مرحله ارزش افزایی (تغییر کاربری یا افزایش تراکم و...) و ۹۱ دارایی در مرحله قیمت‌گذاری هستند، چهار دارایی هم قیمت و روش مولدسازی آنها به تایید هیات عالی رسیده و آماده عرضه هستند.

وی گفت: حدود سه هزار و ۳۰۰ دارایی، خوداظهاری دستگاه‌ها هستند که دارایی‌ها را برای راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌تمام خود معرفی کرده‌اند که در کل کشور پراکنده هستند.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: از مجموع دارایی‌های شناسایی شده، ۵۷ دارایی با مساحت حدود ۸۱۳ هکتار، موارد ورود مجری است که راسا شناسایی شده است که این اراضی و املاک در بهترین نقاط تهران و شهرهای بزرگ هستند که از این تعداد، مازاد بودن، ۱۵ دارایی از این ۵۷ دارایی به تایید هیات عالی مولدسازی رسیده است.

وی گفت: این ۱۵ دارایی، حدود ۶۷ هکتار مساحت دارند که در تهران و مراکز استان‌های مختلف قرار دارند و بعد از ارزش‌افزایی، قیمت آنها حدود ۷۸ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

قربانزاده اظهار داشت: این دارایی‌ها بعد از تصویب مازاد بودن در مرحله ارزش افزایی قرار می‌گیرند تا بعد از مطالعه و تحلیل بازار بهترین ارزش افزایی معقول تهیه و جهت تصویب به مراجع ذیربط شهرسازی مانند کمیسیون ماده ۵ شهرداری ها برسد.

رییس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: بعد از ارزش افزایی به مرحله ارزش‌یابی یا قیمت‌گذاری می‌روند تا کارشناس یا هیات کارشناسی آن دارایی را قیمت گذاری کنند.

وی اعلام کرد که بعد از مرحله قیمت‌گذاری هم که مصوبه هیات عالی اخذ شد، املاک آماده عرضه می‌شوند.

قربان‌زاده خاطرنشان کرد: دقت کنیم که بسیاری از این دارایی‌ها به روش‌های مختلف مولدسازی می‌شوند و همه موارد به‌صورت مزایده مستقیم در بورس کالا عرضه نمی‌شوند؛ بلکه در قالب مشارکت در سرمایه‌گذاری یا تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری واگذار خواهند شد.

کد خبر: ۲۳۰٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha