۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
دولت با مولدسازی اعتبار پروژه های عمرانی را تامین خواهد کرد
وزیر اقتصاد و امور دارایی:

دولت با مولدسازی اعتبار پروژه های عمرانی را تامین خواهد کرد

خاندوزی گفت:در حال حاضر دولت یک زاغه نشین میلیاردر است که بسیار ضعیف عمل کرده، از این رو تامین غیرتورمی مالی برای پروژه های عمرانی استفاده از دارایی های راکدش است.

بازار؛ گروه بورس: در مراسم آیین رونمایی از تالار مولدسازی دارایی های کشور با حضور وزیر اقتصاد، دادستان کل کشور، رییس سازمان خصوصی سازی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در وزارت اقتصاد و امور دارایی برگزار شد.
وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه در وزارت اقتصاد و امور دارایی تمرکز خود را روی چند پروژه تحولی قرار داده ایم، گفت: مسأله کسب و کارها و مجوزهای تولید، شفافیت مالی شرکت ها و بانک های دولتی، نقش آفرینی دولت در تامین مالی و دارایی ها بوده است.
احسان خاندوزی با اشاره به اینکه امروز با رویکرد شناسنامه دار کردن دارایی های دولت با هدف ایجاد بهره وری اقدام کرده ایم، گفت: سیاست ما این است که وارد ریل های جدیدی در اقتصاد شویم در حال حاضر دولت یک زاغه نشین میلیاردر این که با وجود دارایی و سهام در اقتصاد بسیار کند و ضعیف عمل کرده است، از این رو تامین غیرتورمی مالی برای پروژه های عمرانی استفاده از همین دارایی های راکد است.
خاندوزی با بیان اینکه گاهی در استان ها پروژه ها برای چند میلیارد تومان معطل می مانند، تصریح کرد: وقتی در قلب پایتخت زمینی ۲۲ هکتاری وجود دارد که عصرها معتادان جمع می شوند و شب ها محلی برای ترس ساکنان آن محدوده است، به همین دلیل اگر بتوانیم با کمک دستگاه های اجرایی با اجازه رهبر پیش ببریم این گام در عمل به برون رفت کشور در سرمایه گذاری کمک کند.
او افزود: از عرضه زمین و املاک دولتی سال ها کشور را محروم کرده ایم هرچند همه را تشویق کرده ایم که برای کاهش فشار به مردم زمین های خود را عرضه کنند و با اجرای طرح مولدسازی دارایی ها کم کاری دولت های قبل در این بخش هم جبران خواهد شد.
او با تاکید بر اینکه پیشبرد مولدسازی دارایی ها در مسیر ایجاد وفاق ملی هستیم، گفت: در اجرای این طرح به قدری شفاف عمل خواهیم کرد که در طول دولت های قبل بی سابقه باشد.
خاندوزی با بیان اینکه فعلا روی واگذاری دارایی های بزرگ باید تمرکز کنیم، اظهار کرد: دستگاه ها به جای عرضه دارایی های ارزشمند هیات مولدسازی را نباید وارد یک مسیر بی فایده کنند به همین دلیل نباید مقاومتی در اجرای طرح مولدسازی دارایی ها اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۲۳۰٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha