۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
بالاترین تعرفه برق در ساعات اوج بار مصرف است| امکان ثبت درخواست تست دوره‌ای کنتور برق
معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر:

بالاترین تعرفه برق در ساعات اوج بار مصرف است| امکان ثبت درخواست تست دوره‌ای کنتور برق

معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه خطای اندازه‌گیری، بازدیدهای تست لوازم اندازه‌گیری به صورت دوره‌ای از سوی شرکت‌های توزیع انجام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، جمال معتمدی‌زاده به راهکاری ساده اما اثربخش مدیریت مصرف برق در بخش خانگی اشاره کرد و گفت: هدف ازپیشبرد برنامه‌های مدیریت بار و انرژی، استفاده بهینه از انرژی برق در بخش‌های مختلف است که با اولویت حفظ پایداری شبکه برق و کاهش هزینه‌های شبکه در دوران اوج بار مصرف برق اجرایی می‌شود.

معاون پاسخگویی بار دفتر مدیریت مصرف توانیر، انتقال زمان استفاده از لوازم برقی پرمصرف مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی، جارو برقی و غیره را به ساعات کم‌باری از جمله راه‌کارهای ساده مصرف بهینه برق عنوان کرد و افزود: توجه به این مساله و تحقق آن، نقش بسزایی را در حفظ پایداری شبکه برق کشور دارد.

وی ساعات پیک روز شبکه در تابستان را از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و پیک شب را بین ساعات ۲۱ تا۲۳ عنوان و تاکید کرد: مشترکان توجه داشته باشند بیشترین قیمت برق مربوط به ساعات اوج بار است و افزایش غیرمجاز مصرف در این ساعات با افزایش هزینه برق مصرفی همراه خواهد شد.

معتمدی‌زاده همچنین توجه به برچسب انرژی لوازم برقی هنگام خرید این محصولات و استفاده از لوازم برقی با رتبه انرژی A و بالاتر را از دیگر نکات حائز اهمیت برای مدیریت مصرف برق در بخش خانگی دانست.

معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر از مشترکان خواست اطلاعات مصرف ماهانه برق خود را از طریق قبض الکترونیکی و "سامانه برق من" پایش و نسبت به اصلاح مصارف خارج از الگوی خود اقدام کنند.

وی تنظیم کولر گازی روی دمای آسایش ۲۵ درجه و بالاتر، استفاده از دور کند کولرهای آبی و استفاده از لامپ‌های LED کم مصرف را از راهکارهای ساده ولی اثربخش برای کاهش مصرف و بهره‌مندی مشترکان از پاداش صرفه جویی بیان کرد.

معتمدی‌زاده در واکنش به اظهارات برخی مشترکان مبنی بر بالا بودن هزینه برق مصرفی آن‌ها با وجود رعایت الگوی مصرف اظهار کرد: در این زمینه عوامل مختلفی از جمله اشکال در سیم‌کشی داخلی و هدررفت برق مشترکان دخیل است و در همین راستا به منظور جلوگیری از هرگونه خطای اندازه‌گیری، بازدیدهای تست لوازم اندازه‌گیری به صورت دوره‌ای از سوی شرکت‌های توزیع انجام می‌شود و مشترکان نیز می‌توانند درخواست بازدید و تست کنتورهای منازل خود را در سامانه برق من، سامانه ۱۲۱و یا مراجعه به شرکت‌های توزیع ثبت کنند و در اسرع وقت نسبت به بازدید و رفع خطای لوازم اندازه‌گیری آنها اقدام می‌شود.

این گزارش حاکی است طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی وزارت نیرو که از سال قبل آغاز شد، امسال به طور فراگیر در بخش خانگی به اجرا درآمد و از خرداد ماه تاکنون بیش از ۲۸۲ میلیارد تومان پاداش به مشترکان خوش مصرف اختصاص یافت.

کد خبر: ۲۳۰٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha