۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مصوبه ۴میلیاردی دلاری برای توسعه حمل و نقل پاک‌| تاکسی های فرسوده نوسازی می شوند
در نشست خبری مطرح شد

مصوبه ۴میلیاردی دلاری برای توسعه حمل و نقل پاک‌| تاکسی های فرسوده نوسازی می شوند

مهدی نژاد مدیر بخش حمل و نقل شرکت بهینه سازی گفت: مصوبه توسعه حمل و نقل پاک به ارزش ۴ میلیارد دلار را داریم که بر مبنای آن باید ۱۳۰ هزار خودرو تاکسی فرسوده نوسازی شود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: رضا کاظم‌نژاد در نشست خبری بررسی راهکارها و اقدامت مدیریت مصرف بنزین در کشور اظهار داشت: طی تعاملی که با خودروسازان داشتیم بنا بر این شد که قراردادی با ایران خودرو برای تولید ۵ هزار دستگاه وانت و ۴۰ هزار دستگاه تاکسی دوگانه سوز منعقد شود، همچنین در زمینه تولید ۱۰۰ هزار دستگاه نیز با سایپا تفاهمنامه امضا کردیم که خودروسازی سایپا از اسفند تاکنون ۲۵ هزار خودرو را به تولید رسانده است.

وی افزود: مشکل ما برای تولید خودروی دوگانه سوز مخزن است که امیدواریم طی توافقی که با مخزن سازان داریم تولید نسل ۴ مخازن اجرایی شود.

مدیر پژوهش شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی گفت: خودروسازی سایپا در فروردین ماه خط تولید موتور ارتقا یافته خودروی ۹۰ال را راه اندازی کرهد که نسبت هب خودورهای قبلای مصرف سوخت کمتری دارد.

وی بیان داشت: اکنون تولید و مصرف بنزی سر به سر است و بزودی شاهد پیشی گرفتن مصرف از تولید خواهیم بود. ما ظرفیت توزیع ۳۵ میلیون متر مکعب سی ان جی را داریم که با دوگانه سوز کردن خودروها می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

تا سال ۱۴۱۰ مصرف سی ان جی باید به ۴۵ میلیون متر مکعب در روز برسد

همچنین مریم مهدی نژاد در این نشست با بیان اینکه طبق اسناد بالادست حمل و نقل، استفاده بیشتر از سی ان جی بسیار با اهمیت دیده شده است، اظهار داشت: پیش بینی شده که تا سال ۱۴۱۰ مصرف سی ان جی به ۴۵ میلیون متر مکعب در روز برسد.

وی افزود: در حال حاضر میزان مصرف سی ان جی نسبت به گذشته رشد خوبی نداشته و دلیل آن نیز نبود مزیت رقابتی با بنزین به لحاظ قیمتی است.

مدیر بخش حمل‌ونقل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: ما اکنون کمبود جایگاه نداریم اما سیاست ها باید به گونه ای تدوین شود که ارتقای کیفیت خودروها و استفاده از خودروی پایه گاز سوز تاکید شود.

وی گفت: در حال حاضر مصوبه توسعه حمل و نقل پاک به ارزش ۴ میلیارد دلار را داریم که بر مبنای آن باید نوسازی و اسقاط تاکسی ها در دستور کار قرار گیرد. بر این اساس باید ۱۳۰ هزار خودرو تاکسی دوگانه سوز شوند.

کد خبر: ۲۳۰٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      0 0
      کلا واردات و تولید ماشینهای بنزینی باید ممنوع شود