۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
نظارت بر ساخت و ساز استاندارد به صورت جدی انجام می شود
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان:

نظارت بر ساخت و ساز استاندارد به صورت جدی انجام می شود

گرگان- قاسمی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در توضیح چگونگی نظارت بر ساخت و ساز استاندارد در استان، گفت: نظارت بر مهندسان با تیم هایی تحت عنوان نظارت عالیه یا ماده ۳۵ انجام می شود.

دانیال قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان گلستان از لحاظ تعرفه دستمزد مهندسی به چهار سطح تقسیم می شود، اظهار کرد: این سطوح در هر شهرستان بسته به متراژ و گروه ساخت متفاوت است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: بالاترین سطح را شهرستان های گرگان، گنبد و علی آباد کتول دارند و در بقیه شهرستان ها به تناسب، مبلغ حق الزحمه خدمات مهندسی پائین تر است.

وی ضمن یادآوری این مطلب که سازمان در جهت ارائه خدمات مهندسان بسته های تشویقی را برای انبوه سازان در راستای احیا و توسعه بافت فرسوده قرار داده، اضافه کرد: مهندسان ۵۰ درصد تخفیف برای این موضوع لحاظ می کنند.

او ادامه داد: در بخش هایی نظیر نهضت ملی مسکن، طرح افزایش جوانی جمعیت هم برخی مهندسان به صورت داوطلبانه برای کمک به رونق ساخت و ساز برای افراد کم برخوردار هم تخفیفاتی در تعرفه خدمات مهندسی لحاظ می کنند.

قاسمی در توضیح چگونگی نظارت بر ساخت و ساز استاندارد در استان، خاطر نشان کرد: در کل استان نظارت بر مهندسان با تیم هایی تحت عنوان نظارت عالیه یا ماده ۳۵ انجام می شود.

وی ادامه داد: در این شرایط سازه ها به صورت رندوم توسط نظارت عالیه مورد بررسی قرار می گیرند و چنانچه مهندسی در ارائه خدمات کوتاهی داشته باشد بسته به اهمیت و میزان آن به شورای انتظامی معرفی می شود.

وی همچنین از راه اندازی سایتی برای حذف واسطه گران در ارائه خدمات مهندسی ساخت و ساز به مهندسان خبر داد و گفت: بحث واسطه گری در این صنف هم متاسفانه وجود دارد که برای مقابله با آن سازمان نظام مهندسی، با یک شرکت استارت آپی تفاهم نامه امضا کرده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان ادامه داد: در سامانه ای که این شرکت راه اندازی کرده با ایجاد دفتر کار مجازی، مهندسان و انبوه سازان در بستر فضای مجازی به یکدیگر معرفی می شوند.

به گفته او، در این شرایط فضایی ایجاد می شود تا سازندگان با حداقل زمان ممکن و بهترین روش بتوانند به خدمات مدنظرشان دسترسی داشته باشند و از طرفی هم مهندسان هم قادرند به راحت ترین روش ساختمان با زیربنا و تعداد طبقات مورد نظر جهت ارائه خدمات مهندسی دسترسی یابند.

کد خبر: ۲۳۰٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha