۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
 منفعت طلبی نابجا دربورس کالا به ضررکشاورزان/ ساختار بورس کالا اصولی نیست
عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی انتقاد کرد

منفعت طلبی نابجا دربورس کالا به ضررکشاورزان/ ساختار بورس کالا اصولی نیست

عضو هیأت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی با اشاره به اینکه ساختار سیستم بورس در کشور ما اصولی و درست نیست، گفت: با این روالی که بورس در پیش گرفته با مشکل مواجه خواهیم شد.

علی خان محمدی عضو هیأت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی، در گفت و گو با خبرنگار بازار، درباره وضعیت کنونی بورس کالا  و ارائه کالاهای کشاورزی برخی از شرکت های تولیدی در بورس اظهار داشت: بورس باید ساختار داشته باشد و همه موضوعات نیز در آن باید به صورت کامل شفاف باشد تا محصولات ارائه شده در این بازار با قیمت مناسب و کیفیت عالی به دست مردم برسد. 

عضو هیأت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی با اشاره به اینکه ساختار سیستم بورس در کشور ما اصولی و درست نیست، تصریح کرد: اینکه محصولات اعم از کشاورزی را در بورس عرضه می نمایند، اقدام خوبی است ولی به شرطی که شرایط آن اصولی شود و بورس صفر تا صد، از تولید گرفته تا توزیع آن محصول را بر عهده بگیرد؛ همچنین بر اجرای تمام مراحل آن نظارت داشته باشد.

وی اضافه کرد: باید سفارش و اعلام نیاز کالاها به بورس اعلام شود و بورس نیز از طریق اعلام به شرکت های تحت نظارت خود سفارش تولید میزان محصول مورد نیاز کشور را انجام دهد؛ بدین ترتیب هم کارخانجات از بین نخواهند رفت و هم نظارت به گونه ای خواهد شد تا کشاورز نیز بداند که باید محصول با کیفیت و سالم برای کشور تولید کند.

خان محمدی خاطرنشان کرد: بورس اکنون در شرایط سختی قرار دارد و کار را از وسط آغاز کرده است و همین طور که شاهد هستیم، به گونه ای نامناسب از کارخانجات درخواست محصول می کند؛ به طور مثال رب گوجه فرنگی را از کارخانه های گوناگون دریافت می کند و می خواهد خودش  آن را عرضه کند.

عضو هیأت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی ادامه داد: این روالی که بورس در پیش گرفته اشتباه است و در صورتی اصلاح می شود که بتواند اقدامات لازم از سفارش به کشاورز گرفته تا تولید محصول نهایی را خود انجام دهد؛ نه اینکه هرکجا با مشکل مواجه شد، بخواهد از وسط کار بیاید و منفعت طلبی نابجا کند؛ لذا این اقدام اصلا درست نیست و ممکن است مشکلات دیگری نیز به وجود آورد.

کد خبر: ۲٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha