۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
تامین ماشین‌آلات و مواد اولیه چالش پیش‌روی صنعت نساجی
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تامین ماشین‌آلات و مواد اولیه چالش پیش‌روی صنعت نساجی

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تامین ماشین‌آلات و مواد اولیه موردنیاز تولید و قاچاق را از چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی صنعت نساجی دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی جدی درباره مشکلات پیش‌روی صنعت نساجی، گفت: بخشی از مواد اولیه موردنیاز صنعت نساجی از محصولات پتروشیمی‌ها تامین می‌شود و متاسفانه میزان تولید پتروشیمی‌های داخلی جوابگوی نیاز نیست بنابراین باید موادی که پایه کربنی دارند باید از مسیر واردات تامین شوند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از محل واردات و تولید داخل مواد موردنیاز صنعت نساجی را تامین کرد، ادامه داد: بخش دیگر مواد اولیه مورنیاز صنعت نساجی از مواد طبیعی مانند پنبه و ویسکوز تامین می‌شود که دولت باید برای تامین این مواد اولیه اقدامات ویژه‌ای انجام دهد تا تولیدکننده در تامین این مواد به سختی نیفتد.

وی اضافه کرد: صنایع نساجی مانند معادن یا سایر مجموعه‌ها، ساختار قدرتمندی برای پیگیری مشکلات خود در بدنه وزارت صمت ندارند و نهایتا برای این بخش یک مدیرکل تعریف شده که دولت باید در برنامه هفتم توسعه به این موضوع توجه داشته شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم موضوع تامین ماشین آلات موردنیاز صنایع نساجی را دومین چالش این حوزه برشمرد و ادامه داد: صنعت نساجی به ویژه حوزه بافندگی و ریسندگی به ماشین آلات به روز و با تکنولوژی بالا نیاز دارد و از آنجاکه ماشین‌آلات این حوزه داخلی نیست باید از سایر کشورها تامین شود؛ طی سال‌های اخیر دولت در تامین ارز موردنیاز واردات این ماشین آلات کوتاهی کرده و بسیاری از خطوط تولید در این بخش در حال فرسوده شدن است، بنابراین دولت در تامین ارز موردنیاز ماشین آلات باید اقدامات ویژه‌ای انجام دهد تا نوسازی صورت گیرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: ما نگران این هستیم که خطوط تولید صنعت نساجی به تدریج فرسوده شود و خطوط جدید نیز ایجاد نشود که در نتیجه آن ظرفیت کنونی نیز کاهش یابد.

جدی قاچاق را یکی دیگر از موانع پیشروی صنعت نساجی دانست و افزود: باید برای جلوگیری از قاچاق البسه اقدامات ویژه‌ای پیش بینی شود زیرا قاچاق کالاهای مربوطه به صنعت نساجی رقم بالایی است. /

کد خبر: ۲۳۰٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha