۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
ایجاد ۱۰۳ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی

ایجاد ۱۰۳ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال گذشته ۱۰۳ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی در کشور ایجاد شده است.

به گزارش بازار، ‌رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان کرمانشاه پس از بازدید از مرکز نوآوری و شتاب‌دهی پارک علم و فناوری این استان و در نشست با مسئولین جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

آزیتا همتیان با اشاره به حمایت جدی دولت سیزدهم از طرح توسعه مشاغل خانگی افزود: با حمایت‌های دولت، سال گذشته شاهد رشد ۲۰۰ درصدی در صدور مجوزها و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بودیم.

وی از افزایش تسهیلات مشاغل خانگی کشور به رقم چهار هزار میلیارد تومان برای امسال خبر داد.

خانم همتیان از صدور ۲۱۸ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و افزود: صدور این تعداد مجوز، اشتغال ۱۰۳ هزار نفر را در کشور به دنبال داشته است.

وی رقم تسهیلات مشاغل خانگی را در سال گذشته سه هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان تسهیلات، ۹۰ درصد توسط استان‌های مختلف جذب شده است.

همتیان گفت: با توجه به استقبال خوب صورت‌گرفته از توسعه مشاغل خانگی، رقم تسهیلات این حوزه امسال افزایش چشمگیری داشته و به رقم چهار هزار میلیارد تومان رسیده است که امیدواریم تمام این تسهیلات را جذب کنیم.

وی با اشاره به وجود دو نوع مجوز مستقل و پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی، افزود: مجوز مستقل برای افرادی است که می‌خواهند به‌طور مستقل فعالیت داشته باشند، اما درخصوص مجوزهای پشتیبانی که مدل کارفرمایی است، افراد باید کارآفرینی داشته و تعدادی را مشغول به کار کنند.

همتیان سقف تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی مستقل را ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت:در مجوزهای پشتیبانی رقم تسهیلات تا چهار میلیارد تومان به ازای اشتغالزایی برای ۴۰ نفر قابل افزایش است.
رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این تسهیلات به شکل قرض‌الحسنه و با کارمزد چهار درصد است.

وی در خصوص نحوه دریافت مجوز مشاغل خانگی گفت: افراد با مراجعه به درگاه ملّی مجوزهای کسب‌وکار، اطلاعات هویتی و سایر مدارک مربوطه را بارگذاری کرده و مجوز را به صورت برخط دریافت می‌کنند.

همتیان افزود: برای دریافت تسهیلات هم افراد باید به سامانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به آدرس https://smkh.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: با ثبت‌نام صورت گرفته کارشناسان ما از طرح و مکان اجرای آن بازدید کرده و در صورت تأیید، روند پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود که این روند در خصوص مجوزهای پشتیبانی قدری طولانی‌تر است.

همتیان با تقدیر از عملکرد استان کرمانشاه در زمینه توسعه مشاغل خانگی گفت: این استان، رتبه دوم را بعد از تهران در جذب تسهیلات مشاغل خانگی دارد.

وی افزود: استان کرمانشاه سال گذشته ۱۰۵ درصد جذب تسهیلات مشاغل خانگی داشته که بعد از تهران بالاترین میزان جذب این تسهیلات در کشور محسوب می‌شود و امیدواریم این روند امسال هم ادامه پیدا کند.

کد خبر: ۲۳۰٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha