۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
۶١ هزار فرصت شغلی طی یک‌ ماه در سامانه جدید جستجوی شغل ثبت شد
معاون اشتغال وزارت تعاون:

۶١ هزار فرصت شغلی طی یک‌ ماه در سامانه جدید جستجوی شغل ثبت شد

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ٣١ هزار کارجو، ٢ هزار و ٧٠٠ کارفرما و ۶١ هزار فرصت شغلی طی یک ماه در سامانه جستجوی شغل ثبت شده است.

به گزارش بازار، محمود کریمی‌ بیرانوند در آیین رونمایی از سامانه جدید جستجوی شغل که امروز، یکشنبه هجدهم تیرماه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: یک نسخه از سامانه فرصت‌های شغلی در دولت قبل ایجاد شد که با مشکلاتی همراه بود. در این دولت تصمیم گرفته شد که سامانه جدیدی با عنوان «جستجوی شغل» با همکاری صندوق کارآفرینی امید راه‌اندازی شود.

وی افزود: در یک ماه گذشته ٩ هزار و ٢٠٠ معرفی‌نامه‌ از طریق سامانه جستجوی شغل صادر شد و ٢ هزار و ٧٣٢ نفر مشغول به کار شدند.

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های همیشگی بازار کار اطلاعات این حوزه است. موضوع بعدی هوشمندسازی فعالیت‌های این بخش است که توسط این سامانه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در واقع فرآیند کاریابی در این سامانه به صورت هوشمند ارائه می‌شود.

کریمی‌بیرانوند تأکید کرد: در این سامانه شغل‌های موردنظر کارفرمایان و کارجویان تحلیل می‌شود و داشبوردهای اختصاصی برای استان‌ها به صورت مجزا در اختیار قرار دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: آمایش سرزمین بازار کار هوشمند شده و هزینه‌های جستجوی شغل کاهش پیدا کرده ضمن این که مشاغل نوظهور و رو به افول نیز در این سامانه شناسایی شده است که سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند از این طریق آموزش‌ها را ارائه کند.

کد خبر: ۲۳۰٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha