۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
کامرزبانک پیش‌بینی قیمت نفت را کاهش داد

کامرزبانک پیش‌بینی قیمت نفت را کاهش داد

کامرزبانک آلمان پیش‌بینی‌های خود را درباره قیمت نفت در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی کاهش داد.

به گزارش بازار، کامرزبانک برآوردهای خود را درباره قیمت نفت در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی کاهش داد که این موضوع نشان‌دهنده بدبینی بازار نسبت به چشم‌انداز اقتصادی با وجود کاهش عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان بزرگ است.

این بانک آلمانی پیش‌بینی خود برای نفت خام برنت در سال ۲۰۲۳ میلادی را از ۹۰ دلار به ۸۵ دلار بشکه و برآورد درباره نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا را از ۸۵ دلار به ۸۰ دلار به ازای در هر بشکه کاهش داد.

پیش‌بینی قیمت شاخص‌های برنت و دبلیوتی‌آی در سال ۲۰۲۴ میلادی را به ترتیب ۹۰ دلار و ۸۵ دلار برای هر بشکه پیش‌بینی کرد.

قیمت نفت خام برنت اکنون حدود ۷۶ تا ۷۷ دلار برای هر بشکه معامله می‌شود، اما همچنان حدود ۱۰ دلار کمتر از اوج‌های ثبت شده در آوریل است و از اوایل ماه مه این کالای راهبردی در بحبوحه افزایش نرخ بهره و داده‌های ضعیف اقتصادی چین در سطوح ۷۱ تا ۷۹ دلار به ازای هر بشکه دادو ستد شده است.

واکنش بازار حتی پس از اعلام عربستان و روسیه برای تمدید کاهش داوطلبانه خود در ماه اوت چندان زیاد نبود.

در حالی که احتمال کند شدن شتاب اقتصادی در میان خریداران کلیدی نفت، از جمله چین، ایالات متحده و اروپای غربی، می‌تواند بر تقاضا تاثیر بگذارد، بازار همچنان می‌تواند شاهد کمبود عرضه در نیمه دوم سال جاری میلادی باشد، اگرچه در عین حال تردیدهایی درباره مقدار کمبود وجود داشت.

کامرزبانک اعلام کرد که بازارهای جهانی نفت خام همچنان برای مدتی با سطوح پایین قیمتی روبه‌رو خواهد بود و بهبود این شرایط مستلزم کاهش سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام برای دوره طولانی‌تر است

این بانک آلمانی پیش‌بینی کرد که این اتفاق شاید در طول سال جاری میلادی رخ دهد و قیمت‌ها بهبود یابد.

بانک وال استریت مورگان استنلی نیز پیش‌بینی قیمت نفت خود را در این هفته کاهش داد و مازاد بازار را در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرد.

کد خبر: ۲۳۰٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha