۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
صنایع ماکارونی کشور خریدار گندم ارزوئیه شدند/ پیش بینی برداشت ۵۱ هزار تن محصول
در سال جهش تولید؛

صنایع ماکارونی کشور خریدار گندم ارزوئیه شدند/ پیش بینی برداشت ۵۱ هزار تن محصول

کرمان - در حالی صنایع ماکارونی کشور خریدار گندم ارزوئیه شدند که پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری بیش از ۵۱ هزار تن محصول از مزارع ارزوئیه برداشت شود.

بازار؛ گروه استان ها: ارزوئیه قطب تولید گندم در استان کرمان است. ۱۸ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری بیش از ۵۱ هزار تن محصول از مزارع ارزوئیه برداشت شود.

بیشترین سطح زیر کشت در ارزوئیه به گندم دوروم (مناسب تولید ماکارونی) اختصاص یافته و به گفته‌ رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ارزوئیه گندم دوروم و در پنج هزار هکتار گندم معمولی کشت ‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان به خبرنگار بازار گفت: ۱۸ هزار هکتار از مزارع شهرستان ارزوئیه به کشت گندم اختصاص یافته و بیشترین سطح زیر کشت مربوط به گندم دوروم (مناسب تولید ماکارونی) است.

عباس سعیدی اظهار کرد: در ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ارزوئیه گندم دوروم و در پنج هزار هکتار گندم معمولی کشت ‌شده است.

وی با بیان این‌که امسال ۵۱ هزار تن گندم دوروم از مزارع ارزوئیه برداشت می‌شود، گفت: کشاورزان ارزوئیه امسال برای اولین بار با حمایت و مشارکت انجمن ماکارونی کشور، اقدام به کشت ۱۳ هزار هکتار گندم دوروم برای تولید ماکارونی کرده‌اند.

سعیدی با اشاره به فعالیت پنج‌هزار بهره‌بردار گندم در ارزوئیه، تصریح کرد: امسال گندم کشاورزان ارزوئیه ۱۰ درصد گران‌تر از سال گذشته و به قیمت دو هزار و ۸۶۰ تومان خریداری می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر هفت مرکز خرید گندم در شهرستان ارزوئیه فعالیت دارد که از این تعداد پنج مرکز مربوط به خرید گندم دوروم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به علت استقبال کشاورزان از کشت گندم دوروم، توضیح داد: عملکرد بیشتر، قیمت مناسب و بالاتر و مقاومت بالا نسبت به سایر ارقام از مزایای کشت گندم دوروم در ارزوئیه است.

انعقاد قرارداد صنایع ماکارونی کشور با کشاورزان ارزوئیه
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در گفتگو با بازار سطح زیر کشت گندم شمال این استان را ۳۴ هزار هکتار بیان کرد و گفت: ارزوئیه رتبه نخست تولید گندم در استان را به خود اختصاص داده است و ۱۳ هزار هکتار از مزارع گندم استان زیر کشت گندم دوروم است.

فریدون آهنگری با اشاره به قرارداد شرکت‌های تولید ماکارونی با کشاورزان ارزوئیه برای کشت گندم دوروم، افزود: کیفیت بالای گندم دوروم ارزوئیه باعث شده صنایع ماکارونی کشور استان کرمان را برای خرید گندم انتخاب کردند.

آهنگری ادامه داد: بر اساس این قرارداد، کارخانجات محصول گندم کشاورزان را به صورت نقدی و ۱۰ درصد بیش‌تر از نرخ تضمینی دولتی گندم خریداری می‌کنند.

وی اظهار کرد: صنایع ماکارونی متعهد شده اند که بیش از ۵۰ هزار تن گندم دوروم کشاورزان را خریداری کنند.

کد خبر: ۲۳٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha