۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
۷۳ هزار متقاضی مسکن در شهر کرمان بلاتکلیف هستند
گزارش بازار؛

۷۳ هزار متقاضی مسکن در شهر کرمان بلاتکلیف هستند

کرمان- دو سال از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کرمان می گذرد اما ۷۳ هزار متقاضی این طرح هنوز در انتظار ساخت واحدهای مسکونی هستند.

بازار؛ گروه استان ها: افزایش بی رویه قیمت مسکن در استان کرمان این روزها موجب شده متقاضیان زیادی برای خانه دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

۱۸۸ هزار و ۱۹۲ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۷۳ هزار نفر مربوط به شهر کرمان است. با وجود گذشت مدت قابل توجه متقاضیان در شهر کرمان، این افراد هنوز گام موثری برای ساخت این واحدهای مسکونی و خانه دار شدن را در پیش روی خود نمی بینند.

تعداد واحدهایی که در استان به اتمام فنداسیون رسیده شش هزار و ۶۰ واحد در شهرستانهای مختلف است که از این تعداد هزار و ۴۳۸ واحد به مرحله نازک کاری رسیده است که سهم شهر کرمان صفر بوده است.

۱۴ نقطه در شهر کرمان برای احداث طرح ملی مسکن اختصاص یافته است اما در نهایت فقط سه نقطه باقیمانده است که از این تعداد هم فقط یک مورد تایید شده است.

تنها پروژه و زمینی که عملا به مرحله اجرا رسیده مسکن بلدالامین با چهار هزار و ۱۰۰ واحد است که پروژه هنوز پیشرفت فیزیکی نداشته است

تنها پروژه و زمینی که عملا به مرحله اجرا رسیده مسکن بلدالامین با چهار هزار و ۱۰۰ واحد است که پروژه هنوز پیشرفت فیزیکی نداشته است. شهر کرمان حتی نسبت به شهرهای دیگر استان عقب ماندگی دارد و مشخص نیست چه زمانی شاهد رفع موانع ساخت مسکن در شهر کرمان خواهیم بود.

۷۳ هزار متقاضی مسکن در شهر کرمان بلاتکلیف هستند

اینکه چرا در شهر کرمان فقط پروژه مسکن بلدالامین تعریف شده، مشخص نیست؛ این در حالی است که تعداد متقاضیان مسکن در این شهر بسیار بیشتر از سایر شهرستانها است و به نظر می رسد نبود زمین، تاسیسات زیر بنایی و تامین آب از مهمترین دلایل تاخیر و محدودیت در اجرای این پروژه است.

گره طرح نهضت ملی مسکن در شهر کرمان

گره مسکن در کرمان پیچیده شده است و پیش نمی رود و به نظر می رسد رفع این مشکل به مدیریت جدی و پیگیرانه در سطح بالا نیاز دارد و گزارش ها در جلسات و ارائه آمار و ارقام کاری پیش نمی برد.

رفع موانع اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار با اهمیت است و باید در این مسیر گام اساسی برداشته شود.

عباس محمدی یکی از متقاضیان مسکن در زمین بلدالامین است که به خبرنگار بازار گفت: این طرح از سال ۹۸ در قالب یک طرح مسکن دیگر کلید خورد و در دولت جدید پروژه در قالب طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفت اما همچنین با مشکل جدی مواجه است.

وی گفت: تنها خاک برداری در این پروژه انجام شده و کار ۱۰ درصد هم پیش نرفته است، درخواست ما از مسئولان این است که برای رفع مشکلات موجود در این طرح اقدامات فوری و عاجل انجام دهند.

وی بیان کرد: آورده های مالی لازم از سوی متقاضیان انجام شده است و انتظار داریم کار نیز متناسب با همین پرداخت ها انجام شود اما نسبت به سایر شهرهای کشور در مرکز استان کرمان بسیار عقب هستیم.

استاندار کرمان: انتظار داریم طرح های نهضت ملی مسکن در کرمان با جدیدت بیشتر از سوی مسئولان شهرستانهای مختلف پیگیری شود

استاندار کرمان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: انتظار داریم طرح های نهضت ملی مسکن در کرمان با جدیدت بیشتر از سوی مسئولان شهرستانهای مختلف پیگیری شود.

محمد مهدی فداکار اظهار داشت: رفع موانع اجرای طرح باید در دستور کار باشد و نظارت میدانی مدیران در این زمینه بسیار مهم و ضروری است.

وی عنوان کرد: جلسات زیادی با مسئولان مربوطه برگزار شد و اجرایی شدن مصوبات و آغاز عملیات ساخت و ساز در شهرستان هایی که دچار عقب ماندگی شده اند بسیار مهم است.

فداکار ادامه داد: همکاری لازم باید در همه سطوح برای رفع موانع و مشکلات و تامین زمین این طرح در کرمان انجام شود.

وی همچنین خواستار رفع مشکلات زیر بنایی توسط دستگاه های خدمات رسان شد و گفت: در هیچ پروژه ای نباید کار متوقف باشد.

استاندار کرمان افزود: سیرجان، بم، بافت، شهربابک، کرمان و ریگان شاهد اختصاص زمین و آغاز ساخت هستند و امیدواریم به زودی کلید خانه ها تحویل متقاضیان شود.

مشکل مسکن در شهر کرمان رفع شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار بازار گفت: مشکل مسکن یکی از مسائل جدی موجود برای جامعه در استان کرمان است و به خصوص باید برای جوانان در این زمینه برنامه ریزی صورت گیرد.

محمدمهدی زاهدی عنوان کرد: مساله تامین زمین برای توسعه این طرح در شهر کرمان بسیار مهم است و با توجه به تعداد متقاضیان باید زمین های بیشتری به اجرای این طرح اختصاص یابد و طرح موجود نیز با جدیت بیشتری مانع زدایی شود.

وی بیان کرد: راهکارهای لازم باید برای رفع مشکلات پروژه مسکن در کرمان بررسی شود و وارد مرحله عملیاتی شویم.

نماینده کرمان و راور تامین مصالح با کیفیت و با قیمت مناسب برای متقاضیان را مهم دانست و گفت: هزینه تولید مسکن را باید کاهش دهیم و همچنین مقاوم سازی و استحکام هم باید مدنظر باشد.

وی گفت: مسئولان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که متقاضیان هر چه زودتر از مزایای این طرح بهره مند شوند.

متقاضیان نسبت به تامین آورده اقدام کنند

محمدرضا پور ابراهیمی دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار بازار گفت: در اولویت قرار گرفتن افرادی که وجه و آورده های خود را در زمان بندی مشخص واریز کرده اند باید در دستور کار باشد.

وی از متقاضیان نیز خواست مبالغ مورد نظر را در اسرع وقت تامین کنند تا اجرای طرح نیز به موقع انجام شود.

پورابراهیمی: وضعیت اجرای طرح ملی مسکن در برخی شهرها از جمله کرمان مناسب نیست و دلیل اصلی هم عدم تامین زمین در زمین مقرر بوده است

پورابراهیمی تصریح کرد: وضعیت اجرای طرح ملی مسکن در برخی شهرها از جمله کرمان مناسب نیست و دلیل اصلی هم عدم تامین زمین در زمین مقرر بوده است.

وی گفت: پیگیری های لازم در سطح مجلس برای رفع مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در کرمان انجام می شود و امیدواریم هر چه زودتر شاهد رونق نهضت ملی مسکن در شهر کرمان باشیم.

با وجود وعده های مکرر مسئولان در خصوص اجرای طرح ملی و تامین خانه متقاضیان مطابق با تعهدات انجام شده اما همچنان به نظر می رسد کار جهادی و پیگیری جدی برای اجرای طرح اهمیت بالایی دارد.

طرح مسکن بلدالامین به عنوان تنها طرح عملیاتی شده شهر کرمان همچنان در مرحله خاک برداری است و باید دید در ماه های پیش رو مسئولان استان کرمان چه طرح و برنامه ای برای سرعت بخشیدن به اجرای این پروژه و کلید خوردن پروزه های دیگر انجام می دهند.

کد خبر: ۲۳۰٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha