۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
ضرورت توسعه زیست‌بوم تولید مطابق با استانداردهای روز جهان
معاون وزیر صمت تاکید کرد

ضرورت توسعه زیست‌بوم تولید مطابق با استانداردهای روز جهان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نیازمند مسیرهای جدید توسعه صنعتی مطابق با استانداردهای روز دنیا هستیم و مجتمع‌ها و شهرک‌های کارگاهی الگویی جهانی در قالب زنجیره‌های تولید است.

به گزارش بازار، علی رسولیان در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن استان تهران با تقدیر از تلاش فعالان اقتصادی، افزود: تولیدکنندگان بیشترین نقش را در توسعه اقتصادی دارند و نیازهای جامعه را به خصوص در شرایط سخت تحریم توانستند تامین کنند.

وی با تقدیر و تشکر از استاندار تهران به خاطر حمایت‌هایش از حوزه صنعت، اضافه‌کرد: با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارتباط و تعامل بسیار خوبی داریم، رئیس این کمیسیون خود از پرچمداران مبارزه با بروکراسی اداری برای تسهیل فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه‌داد: با همین تعامل و همکاری خوبی که در استان تهران وجود دارد اقدامات بسیار مناسبی در حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شده که در این راستا طی دو سال گذشته بیش از یک‌هزار هکتار زمین برای توسعه صنعت در این استان فراهم آمده است.

رسولیان، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تامین زیرساخت‌ها تصریح کرد: نزدیک به چهار پست بزرگ برق در استان ایجاد شده است و بیش از ۲هزار میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی این استان در دو سال اخیر هزینه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان‌کرد: مجتمع‌ها و شهرک‌های کارگاهی الگوی نوین و موفقی برای تکمیل زنجیره ارزش است، شهرک‌های تخصصی را به عنوان الگوی جهانی در قالب زنجیره‌ها جلو می‌بریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تکمیل زنجیره‌های ارزش را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم، اظهار داشت: موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، رباتیک، فناوری‌های نوین، انقلاب چهارم صنعتی و غیره، مسیری است که صنعت ما را در آینده رقابت‌پذیر و به مسیر توسعه صنعتی بنگاه‌ها کمک می‌کند.

رسولیان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه زیست‌بوم حوزه تولید با مدل‌های جدید و روز دنیا باید همراه باشد، افزود: تلاش می‌کنیم با ایجاد شهرک‌های فناوری که ۴۰ شهرک فناوری جدید را از دولت مصوبه گرفته‌ایم، به سمت صنعت فناورانه و نوآورانه گام برداریم.
این مقام مسوول در خصوص دیگر مدل‌های توسعه صنعتی به خوشه‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ خوشه صنعتی در کشور مطالعه شده است و حدود ۱۲۸ خوشه اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: فصل بسیار خوبی در برنامه هفتم توسعه برای خوشه‌ها در حال رقم خوردن است تا خوشه‌های صنعتی بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای شکل بگیرند.

رسولیان همچنین تصریح کرد: به صورت همزمان رفع نیازهای فناورانه بنگاه‌ها و کمک به عارضه یابی آنها در دستور کار است، از سوی دیگر بازاریابی و برندینگ فصل جدید و راهکاری متفاوت برای توسعه صنعتی است که مجموعه این اقدامات در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دنبال می‌شود.

کد خبر: ۲۳۰٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha