۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
کاهش ۱.۷ درصدی تعداد دام سبک امسال در مقایسه با پارسال

کاهش ۱.۷ درصدی تعداد دام سبک امسال در مقایسه با پارسال

تعداد دام سبک موجود در دامداری‌های کشور در بهار سال ١٤٠٢ نسبت به بهار سال ١٤٠١ نزدیک به ۱.۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش بازار، افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور با بیان این مطلب گفت: در چند سال اخیر مصرف گوشت قرمز کشور با کاهش رو به رو بوده به طوری که عنوان می‌شود سرانه مصرف کاهش پیدا کرده و به حدود ۶ تا ۷ کیلو گرم به ازای هر نفر در سال رسیده؛ این در حالی است که تا چند سال قبل مصرف برای هر فرد حدود ۱۲ کیلو گرم بود.

صدر دادرس افزود: تداوم در تولید امر مهمی است. این مهم زمانی به دست می‌آید که دامداران بدانند، می‌توانند محصولات را به روز عرضه کنند و خریدار وجود دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس نتایج طرح آمارگیری مرکز آمار ایران اندازه‌گیری تعداد و تولیدات دام سبک در فصل بهار ١٤٠٢ نشان می‌دهد که در خرداد ماه سال‌جاری تعداد ۶۸.۴ میلیون رأس دام سبک شامل ٥١.٣ میلیون رأس «گوسفند و بره» و ١٧.٢ میلیون رأس «بز و بزغاله» در دامداری‌های کشور موجود بود که در مقایسه با زمان مشابه سال ١٤٠١، تعداد دام سبک نزدیک به ٧.١ درصد، تعداد گوسفند و بره ٧.٣ و تعداد بز و بزغاله ٦.٥ درصد کاهش یافته است.

صدر دادرس خاطر نشان کرد: در فصل بهار سال ١٤٠٢ بیش از ۴.۶ میلیون رأس «گوسفند و بره» و نزدیک به ١.٤ میلیون رأس «بز و بزغاله» پروار شد که نسبت به مدت مشابه فصل سال قبل به ترتیب ٢٠.٨ و ١٧.٥ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۲۳۰٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha