۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
جهاد دانشگاهی می‌تواند نقطه وصل دانشگاه و صنعت باشد
معاون اول رئیس جمهور:

جهاد دانشگاهی می‌تواند نقطه وصل دانشگاه و صنعت باشد

سه طرح مهم جهاد دانشگاهی شامل، کاهش فروش پلاسمای خام، ازدیاد برداشت از چاه های نفت و گاز و ساخت شهر معدنی برای تامین خوراک صنایع فولاد در نشست با معاون اول رئیس جمهور بررسی شد.

به گزارش بازار، محمد مخبر در جلسه بررسی ۳ طرح مهم جهاد دانشگاهی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده این نهاد در حل مسائل کشور گفت: جهاد دانشگاهی در حقیقت نماد ارتباط دانشگاه‌های کشور با بخش صنعت است و میتواند با احصاء و توزیع مسائل کشور در میان دانشگاهها، نقش موثری در حل مسائل ایفا کند.

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم برنامه ریزی برای تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با بخش صنعت تاکید کرد و اظهار داشت: جهاد دانشگاهی بدلیل داشتن دو ویژگی مهم یعنی وابستگی دولتی و برخورداری از زیست‌بوم دانشگاهی می‌تواند حلقه اتصال و نقطه وصل دانشگاه و صنعت باشد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: جهاد دانشگاهی باید ضمن شناسایی مهمترین مسائل و مشکلات کشور و احصاء ایده‌ها در دانشگاهها، راهکارهای عملیاتی و اجرایی برای حل مسائل را از دانشگاه‌ها مطالبه کرده و همزمان رفع موانع را در دستگاه‌های اجرایی دنبال کند.

مخبر از آمادگی دولت برای پشتیبانی و حمایت از این نهاد در زمینه تامین منابع، صدور مجوزها و تسهیل فرایندها خبر داد و افزود: جهاد دانشگاهی با ظرفیت‌های استثنایی که دارد باید فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کند و از چشم اندازی فراتر از وضعیت کنونی بیش از پیش در توسعه و پیشرفت کشور نقش‌آفرین باشد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در ابتدای جلسه ضمن تبریک عید سعید غدیر، به حضور پرشور و گسترده مردم در برنامه راهپیمایی غدیر اشاره و خاطرنشان کرد: در این مراسم جمعیت گسترده‌ای از اقشار مختلف حضور داشتند و این حضور پرشور بیانگر این واقعیت است که مردم همواره پای نظام و رهبری ایستاده اند و در مسیر ولایت حرکت می‌کنند.

در این جلسه رئیس جهاد دانشگاهی گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در جهت تقویت ارتباط میان دانشگاه و صنعت ارائه کرد و گفت: جهاد دانشگاهی به دنبال جذب اساتید، نخبگان و صاحبان ایده است تا با کمک و مشارکت آن‌ها به حل مشکلات کشور کمک کند.

در این نشست همچنین گزارشی از ۳ طرح در دستور کار جهاد دانشگاهی ارائه شد که عبارتند از: پروژه ملی پالایشگاه پلاسما، توسعه تکنولوژی شکاف زنی هیدرولیکی برای ازدیاد برداشت از میادین نفت و گاز و احداث شهر معدنی با توسعه تکنولوژی غنی سازی ذخایر هماتیت کشور به منظور تامین نیاز صنایع فولاد.

بر اساس این طرح‌ها پس از پایان عملیات اجرایی انتظار می‌رود از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام در کشور جلوگیری شده، برداشت از چاه‌های نفت و گاز بیش از دو برابر افزایش یافته و سالانه حدود ۳ میلیون تن خوراک برای کارخانجات فولاد کشور فراهم شود.

گفتنی است پس از ارائه و بررسی پروژه‌ها مقرر شد تا با تکمیل طرح‌های مذکور زمینه لازم برای اجرای پایلوت و یا آغاز فرایندهای اجرایی فراهم شود.

کد خبر: ۲۳۰٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha