از ظرفیت‌های آموزشی اتاق‌های بازرگانی و اصناف برای توانمندسازی اصناف استفاده شود
رئیس اتاق ارومیه:

از ظرفیت‌های آموزشی اتاق‌های بازرگانی و اصناف برای توانمندسازی اصناف استفاده شود

رئیس اتاق ارومیه با اشاره به جایگاه اصناف در اقتصاد کشور، پیشنهاد کرد: از ظرفیت‌های آموزشی اتاق‌های بازرگانی و اصناف، برای توانمندسازی این قشر در حوزه‌های مالیاتی و اخلاق حرفه‌ای فروش استفاده شود.

به گزارش بازار، قاسم کریمی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: اصناف و تشکل‌های صنفی که در زمینه‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی در طیف وسیعی از فعالیت‌ها در زنجیره تأمین کالا و خدمات فعالیت می‌کنند، اهمیتی بالایی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارند.

کریمی در همایش تجلیل از اصناف برتر استان آذربایجان غربی که به میزبانی اتاق ارومیه برگزار شد، افزود: اصناف در دوره‌های مختلف تاریخ کشور عزیزمان تأثیرگذار بوده‌اند و همیشه در تحولات اجتماعی و سیاسی کشور سرآمد سایر اقشار بوده و نقش‌آفرینی کرده‌اند و در برهه‌های تاریخی ایران عزیز از ماجرای مشروطیت تا انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند.

وی با انتقاد از رفتار غیرمولد و ضد اقتصادی بخش کوچکی از اصناف، افزود: متأسفانه امروزه با افزایش دلال‌بازی و سفته‌بازی‌ها، فرارهای مالیاتی، کم‌فروشی و یا گرانی فروشی عده‌ای در حال ضربه به جایگاه اصناف واقعی کشور هستند که قطعاً با انتخاب اصناف حرفه‌ای و اخلاق مدار برای این تشکل باریشه، شاهد رفع موانع و مشکلات در این بخش خواهیم بود.

رئیس اتاق ارومیه با اشاره به اهمیت نقش آموزش در رفتار حرفه‌ای اصناف، گفت: باید امروزه به کیفیت کار اصناف توجه کنیم، نه کمیت اصناف و با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی مشترک اتاق بازرگانی و اتاق اصناف در توانمندسازی این قشر در بخش‌های مالیاتی، تعزیرات و اخلاق حرفه‌ای فروش بتوانیم استاندارهای لازمه را در این بخش اجرایی کنیم.

در این مراسم از ۹ نفر از پیشکسوتان، فعالان صنفی و حامیان اصناف تجلیل به عمل آمد.

کد خبر: ۲۳۰٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha