۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
 ضرورت بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی کلان
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

ضرورت بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی کلان

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: عموم پروژه‌های عمرانی وابسته به اعتبارات دولتی بوده و همین امر عاملی برای کند شدن روند ساخت و تکمیل آنها شده لذا باید از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه بهره ببریم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری ، با اشاره به افتتاح منطقه دوم آزاد راه و تهران شمال، گفت: خوشبختانه مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال به طول ۲۲ کیلومتر به عنوان یکی از سخت‌ترین مسیرهای آزادراهی به دلیل وجود تونل های متعدد توسط رئیس جمهور افتتاح شد؛ احداث این آزادراه به دلیل حجم بالای تردد مسافران از استان تهران به شهرهای شمالی یک ضرورت انکار ناپذیر بوده که متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل مسائل متخلف، با تاخیر مواجه شده بود.

نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن و بندرگز و گمیشان در مجلس با اشاره به تاثیر احداث بزرگراه‌های کلیدی در کشور برای کاهش حجم ترافیک، آلایندگی و مصرف سوخت اظهار کرد: احداث بزرگراه‌های کلیدی و برای تردد هر چه روان تر مسافران بسیار مهم بوده اما نیاز به منابع مالی کلانی دارد که متاسفانه از عهده دولت‌ها خارج بوده است. از طرفی در کشورمان عموم پروژه‌های عمرانی وابسته به اعتبارات دولتی بوده و همین امر عاملی برای کند شدن روند ساخت و تکمیل آنها شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: یکی از مواردی که باید در برنامه هفتم توسعه، به عنوان اولویت در حوزه مسائل عمرانی مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در پروژه ها است. البته که لایحه مشارکت عمومی و خصوصی نیز در کمیسیون مورد بررسی قرارگرفته و در انتظار بررسی در صحن علنی است. این لایحه نیز زمینه حضور بخش خصوصی را در پروژه ها بیش از پیش فراهم می‌کند.

کد خبر: ۲۳۰٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha