۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
ثبت ۱.۱ میلیون نفر از جامعه عشایری در مرکز آمار

ثبت ۱.۱ میلیون نفر از جامعه عشایری در مرکز آمار

سرپرست سازمان امور عشایری ایران گفت: از مجموع حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت جامعه عشایری فقط آمار حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از آنان در مرکز آمار ایران ثبت شده است.

به گزارش بازار، سیاوش احمدی میرقائد تعداد عشایر کشور را یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برشمرد و افزود: عشایر ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور، ۳۸ درصد دام سبک و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند که همین ارقام بیانگر جایگاه مهم و اثرات اجتماعی و فرهنگی این قشر است.

سرپرست سازمان امور عشایری ایران با اشاره به تولید ۲۰۰ هزارتن گوشت قرمز، خاطرنشان کرد: با افزایش بهره وری دام و رشد ۲۰ درصدی می‌توان گفت که از واردات گوشت قرمز بی نیاز شویم.

وی عشایر را حافظان مرزهای کشور دانست و گفت: عشایر با تقدیم ۱۲ هزار و ۲۰۰ شهید حدود ۶ برابر بیشتر از میانگین دیگر اقشار شهید تقدیم نظام کرده اند.

احمدی میرقائد با بیان اینکه سازمان امور عشایر متولی رفع همه امور عشایر نیست اگرچه مطالبه گر امور عشایر است، افزود: بخشی از امور را سازمان امور عشایر و دیگر امور را دیگر دستگاه‌های اجرایی انجام می‌دهند.

سرپرست سازمان امور عشایری ایران سه وظیفه اصلی سازمان امور عشایر را آب، راه و حمایت از تولیدات عشایر برشمرد و خاطرنشان کرد: قسمت سوم نیازمند فراهم کردن تسهیلات است و مشکل اصلی عشایر در دریافت تسهیلات مسئله ضمانت است.

کد خبر: ۲۳۰٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha