شناسایی ۱۵ خوشه صنعتی حوزه مبلمان در کشور
معاون وزیر صنعت خبر داد

شناسایی ۱۵ خوشه صنعتی حوزه مبلمان در کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۱۵ خوشه صنعتی مبلمان در کشور شناسایی شد.

به گزارش بازار، علی رسولیان در نخستین همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در صنعت مبلمان با رویکرد صادرات افزود: بیش از ۸۵ درصد نیاز کشور در حوزه مبلمان در داخل کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد: البته بیش از ۶۵ درصد تولید مبلمان دنیا را چند کشور محدود انجام می‌دهند و باتوجه‌ به توانمندی و تخصصی که در کشور وجود دارد، می‌توانیم در این حوزه در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت به سفر خود به کشور چین اشاره و خاطرنشان کرد: دیداری که با معاون وزیر صنعت و تجارت کشور ویتنام در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین داشتم با موفقیت‌های این کشور در این حوزه آشنا شدم. باید با مدل‌های نوین و موفق دنیا ارتباط بگیریم، در این حوزه ارتباط‌گیری واحدهای کوچک و متوسط و کسب‌وکارها با همتایان خود در کشورهای توسعه‌یافته دنیا بسیار ضروری است.

رسولیان با تأکید بر اینکه در حوزه صادرات با تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی جای کار بسیاری وجود دارد، یادآور شد: همچنین خوشه‌های صنعتی در حوزه مبلمان باید تقویت شود. ۱۵ خوشه صنعتی مبلمان در کشور شناسایی شده است، هفت خوشه صنعتی اجرا شد و چهار خوشه صنعتی نیز در حال اجرا است.

وی ادامه داد: شهرک‌های صنعتی تخصصی الگوهای موفق بازاریابی و نتیجه تمرکز روی خوشه‌های صنعتی و زنجیره‌های ارزش با نگاه به سرمایه‌گذاری با مبانی علمی است که حرکت در این راستا و این مهم در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: همچنین در بخش هایی که استعداد و ظرفیت‌های لازم برای تکمیل زنجیره ارزش یک صنعت وجود داشته نواحی صنعتی به وجود می‌آوریم.

وی، آموزش، تحقیق و توسعه را فاکتور بسیار مهمی برای رقابت صنعتی با کشورهای دنیا دانست و افزود: از حضور شرکت‌های کوچک و متوسط در نمایشگاه‌های تخصصی خارجی و ایجاد پاویون‌های تخصصی، حمایت‌های لازم را به عمل می‌آوریم.

کد خبر: ۲۳۰٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha