کاربردی شدن تصاویر «ماهواره خیام» در نقشه پوششی سازمان نقشه‌برداری
سخنگوی سازمان فضایی ایران تشریح کرد

کاربردی شدن تصاویر «ماهواره خیام» در نقشه پوششی سازمان نقشه‌برداری

سخنگوی سازمان فضایی ایران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نقشه‌برداری، گفت: در این همکاری مشترک، تصاویر ماهواره «خیام» در تهیه نقشه‌های این سازمان کاربردی خواهد شد.

به گزارش بازار، حسین دلیریان گفت: سازمان فضایی ایران در دولت جدید، با عزمی راسخ و با برنامه‌ای مدون که سال گذشته در دومین جلسه شورای‌عالی فضایی در دولت سیزدهم، تحت عنوان برنامه ۱۰ساله فضایی به تصویب رسید، اقدامات جدی در حوزه فضایی را در دستور کار قرار داد و بر مبنای همین اقدامات سازمان فضایی ایران آمادگی کامل دارد تا نیازهای فضاپایه کشور را به طرق مختلف مرتفع کند.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های متعدد با دستگاه‌های مختلف برای کاربردی شدن خدمات ماهواره «خیام»، اظهار کرد: باگذشت کمتر از دو سال از دولت سیزدهم، در سازمان فضایی تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای متعددی را در راستای حل مشکلات کشور با فناوری‌های فضایی، با دستگاه‌های مختلف امضا کردیم.

دلیریان ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان فضایی و سازمان نقشه‌برداری باهدف کاربردی شدن تصاویر ماهواره خیام در حوزه‌هایی، چون تهیه اطلس‌ها، آمایش سرزمین، نقشه‌ها و... به امضا رسید.

سخنگوی سازمان فضایی ایران با بیان اینکه ماهواره خیام برای کشور یک ظرفیت بزرگ به شمار می‌رود، یادآور شد: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده، تصاویر و داده‌های ماهواره خیام در جهت تهیه جدیدترین نقشه پوششی کشور با محوریت سازمان نقشه‌برداری، به کار گرفته خواهد شد و این پروژه مهم در یک قالب مشخص و مدون پیش خواهد رفت.

دلیریان تأکید کرد: سازمان فضایی ایران آمادگی دارد که در حوزه‌های مختلف پژوهشی و علمی نیز با سازمان نقشه‌برداری و سایر ارگان‌ها، همکاری کند و قطعاً این همکاری‌ها به تثبیت دانش و تعمیق آن در کشور کمک قابل‌توجهی خواهد کرد.

کد خبر: ۲۲۹٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha