۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
هرگونه کسر تراکنش دستگاهای پوز از کارت مردم تخلف است

هرگونه کسر تراکنش دستگاهای پوز از کارت مردم تخلف است

گزارش‌های منتشر شده نشان میدهد که در برخی از فروشگاه‌ها هنگام خرید کارتی، از کارت خریداران کارمزد کسرد می‌شود؛ معاون بانک مرکزی تأکید کرد: اخذ وجوه مختلف از مشتری به بهانه کارمزد کارتخوان، ممنوع است.

به گزارش بازار، مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در خصوص کسر کارمزد از دارندگان کارت‌های بانکی هنگام خرید از کارتخوان‌های فروشگاهی، اعلام کرد: طبق بخشنامه بانک مرکزی کارمزد باید از صاحب دستگاه کارتخوان کسر شود نه دارنده کارت.

محرمیان در واکنش به کسر کارمزد ۱۲۰۰ تومانی از خریداران در یکی از فروشگاه‌ها، تأکید کرد: کارمزد تراکنش‌های خرید ۱۲۰۰ ریال است نه ۱۲۰۰ تومان؛ هیچ فروشگاهی نباید چنین اقدامی را انجام داده، چراکه مخالف بخشنامه بانک مرکزی است.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تأکید کرد: اخذ وجوه مختلف از مشتری به بهانه کارمزد کارتخوان، ممنوع است و نباید انجام شود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی همچنین قبلاً به تسنیم درباره کسر کارمزد از تراکنش‌های خرید فروشگاه‌های معاف شده از این طرح نیز گفته بود: هیچ تغییری در مشاغلی که قبلاً معاف از دریافت کارمزد شده بودند، صورت نگرفته و براساس همان لیستی که اعلام شده بود مشاغل معاف شده از اخذ کارمزد، مشخص هستند.

او درباره اینکه مشاغل معاف از کارمزدی که این روزها از تراکنش‌های خرید کارتخوان‌شان کارمزد کسر می‌شود باید چه اقدامی انجام دهند؟ گفت: بانک مرکزی لیست مشاغل معاف را اعلام کرده و در صورت تخلف باید از شرکت‌های پرداخت پیگیری کرد.

کد خبر: ۲۲۹٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha