تراکتورسازی ایران بدون رقیب در منطقه
مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران اعلام کرد

تراکتورسازی ایران بدون رقیب در منطقه

وحیدزاده، مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران گفت: رقابتی بودن تولید تراکتور در ایران موجب شده در میان کشورهای منطقه و همسایه بدون رقیب باشیم.

به گزارش بازار، مصطفی وحیدزاده گفت: برای نمونه تراکتوری با مشخصات تولید داخل که حدود ۴۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد در کشور بلاروس مشابه آن یعنی تراکتور بلاروسی به قیمت یک میلیارد و صد میلیون تومان به فروش می‌رسد این یعنی محصول از قدرت رقابت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران ادامه داد: بعضا تمایلاتی برای واردات تراکتور به کشور وجود دارد اگر بهانه کیفیت است پس چطور ما به ۲۲ کشور تراکتور صادر می‌کنیم؟ برخی مواقع برچسب انحصار به صنعت تراکتورسازی داخل زدذه می‌شود که باید بگویم در تراکتور اینگونه نیست، زیرا تعرفه واردات انواع مختلف تراکتور صفر تا ۴ درصد است.

وحیدزاده اضافه کرد: امروز هرکسی اراده داشته باشد که تراکتور وارد کشور کند از نظر کیفیت و قیمت امکان رقابت با تراکتور تولید داخل را ندارد؛ اخیرا به بازار روسیه وارد شده ایم و با کیفیت تراکتوری که در داخل تولید می‌کنیم توانسته ایم در مدت ۴۰ روز همه استانداردهای مورد نظر روسیه و اروسیا را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران گفت: قبل از نیمه دوم سال ۱۴۰۰، بانک کشاورزی به کشاورزانی که سهمیه تراکتور داشتند تسهیلاتی ارائه می‌کرد با سود ۱۶ درصد و تقریبا ۷۰ تا ۸۰ درصد مبلغ را این بانک تامین می‌کرد، اما بعد از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ این تسهیلات به صورت کلی قطع شد و حتی بخشی از این تسهیلات به واردات تراکتور و قطعات مورد نیاز از خارج کشور اختصاص یافت.

وی افزود: زمانی که ۲۲ هزار دستگاه تراکتور تولید می‌شد تعداد ۱۷ هزار ۷۰۰ دستگاه آن با تسهیلات بانکی عرضه می‌شد و پس از آن تاریخ تسهیلات قطع شد؛ خواسته ما این است که کشاورزانی که از لحاظ مالی و امکانات توان کمی دارند بتوانند از تسهیلات استفاده نمایند تا تراکتور در اختیار آن‌ها قرا گیرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه کشاورزانی از لحاظ نقدینگی با مشکل مواجه هستند و امکان خرید تراکتور به صورت نقدی را ندارند زیر فشار قرار دارند و با وجود اینکه تولیدکننده هستیم و این مسائل مرتبط با تولید نیست، اما به مسئولان اعلام کرده ایم که حاضریم جلساتی را با بانک کشاورزی و وزارت جهات کشاورزی برگزار کنیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات این قشر زحمتکش را رفع کنیم، اما تا کنون حرکت خاصی صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران گفت: اخیرا با پیگیری‌هایی از طریق رئیس جمهوری در بازدید از مجموعه تراکتورسازی بعمل آمد قول مساعدی از طرف معاونت اجرایی ریاست جمهوری برای رفع مسائل مربوط به کشاورزان داده شد و قرار بر این است که ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید تراکتور به کشاورزان تخصیص یابد که تقریبا هزینه خرید ۱۰ هزار دستگاه تراکتور را در برمی گیرد.

وحیدزاده افزود: باید موضوع اختصاص تسهیلات به کشاورزان را پیگیری نمائیم این امر به مکانیزاسیون کشاورزی و امنیت غذایی جامعه کمک می‌کند و منجر به افزایش تولید محصولات از طریق مکانیزاسیون کشاورزی می‌شود؛ ظاهرا به یک یا دو بانک از طریق معاونت اجرایی ریاست جمهوری به عنوان بانک‌های عامل ابلاغ خواهد شد تا کشاورزان بتوانند از تسهیلات آن‌ها برای خرید تراکتور استفاده نمایند.
وی اضافه کرد: هم اکنون از ۶۰۰ هزار دستگاه تراکتور فعال در مزارع کشاورزی کشور بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه تراکتور فرسوده است با محاسبه مابه التفاوت میزان مصرف سوخت گازوئیل تراکتورهای نو و فرسوده در یک سال رقمی که بدست می‌آید حدود ۱۰ همت (۱۰ هزار میلیارد تومان) است که می‌توان با استفاده از این صرفه جویی به صورت رایگان سالانه ۲۲ هزار دستگاه تراکتور به کشاورزان اختصاص داد.
وحیدزاده افزود: با توجه به افزایش تولید تراکتور، به مسئولان گفته ایم می‌توانیم در مسیر صرفه جویی مصرف سوخت قدم برداریم و با نوسازی و مکانیزاسیون کشاورزی از سطح آلایندگی هوا کاسته شود و حتی در اقتصاد کشاورز هم تاثیر دارد، زیرا کشاورز به جای مصرف ۱۱ هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل این میزان را به ۹ هزار ۵۰۰ لیتر کاهش می‌دهد.

وحیدزاده ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) سالانه قرارداد بسیار خوبی با تراکتورسازی منعقد می‌کند و با این کار فردی که تا دیروز مددجو بوده در حال حاضر خود به عنوان یک تولیدکننده مشغول به فعالیت شده است و برای تعداد افراد زیادی از مددجویان اشتغالزایی صورت پذیرفته است؛ تنها مجموعه‌ای که توانسته موفق عمل کند کمیته امداد بوده و تعامل و تفاهم نامه خوبی میان بانک تجارت که بانک عامل است و تراکتورسازی و کمیته امداد منعقد شده که هر سه طرف از این اتفاق راضی هستند.

کد خبر: ۲۲۹٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 16
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مسعود IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      4 0
      مدت ده ساله متقاضیم پرونده درخواست وتقاضا که جهاد تائید کرده مال سال۹۲ هنوز دارم چهار سال پیش گفتن اون باطله درخواست جدید بده دادم الان میرم آنجا میگن ۸0۰ نفر جلو تو هست مگر برای نوه ام به ما برسه با۳۰ هکتار زمین آبی اما افرادی هستن با دو هکتار دیم چهار دستگاه گرفته وفروخته بیاید نشان بدم
    • مجید IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      2 0
      حضرت آقا من دو تا تراکتور ۳۹۹ دارم یکی مدل ۸۶ و دیگری مدل ۹۹ . به خدا این آخری را دارم میفروشم که یه مدل پایین بگیرم. این حرف منو اهل فن و رانندگان تراکتور خوب میفهمن. خواهشا قبل از اینکه حرفی بزنید مخاطب خودتون رو احمق فرض نکنید
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      1 0
      چە رقیب و چەکشک و چە پشمی ، ببینید رقیبتان در ترکیە چە چیزهای تولید می کند تراکتور صفر بعد از یک ماە بخار داشت
    • v.v IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      1 2
      تراکتورسازی تبریز نه ایران...
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      1 0
      صنعت نیرو محرکه ایران کلا بدون رقیبه، ???? چون مرزا رو بستن دیگه رقیب ندارن، خودشونن وخودمونیم. ????
    • مهدی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      1 0
      واقعا راست میگن تراکتور ۳۹۹ را نیاورده باید زنگ بزنی تعمیرکار کیفیت خیلی پایین
    • جعفر IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      0 0
      خریدن تراکتور آرزوی دست نیافتنی و محال برای بیشتر کشاورزان است......
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      0 0
      فقط حیف به کشاورز های خود کشور نمیتونن بخرن
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      0 0
      دیدم رفتم اونجا بارخالی کنم یه لیفتراک صدسال پیش انقدرخراب بود تخلیه بارم۷ساعت طول کشید
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      0 0
      یاشاسین تبریز اگه به ونزوئلا واگذار نکنند وخدا رحمت کند کسانی که به فکر آینده ایران بودند
    • یوسف IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      1 0
      کی میگه تراکتور آوردیم سرویس کاری اولیه انجام شده بعد یه مدت دیدیم ۳لیتر روغن کم کرده بطوریکه هنوز پای کار نرفته قیمت میزنن ۵۰۰میلیون بیان به کشاورز بدن نه به دلال الان من باهمین قیمت تراکتور ۶سیلندر من خریدارم خودمم کشاورز
    • علی کشاورز IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      0 0
      این همه تراکتورخارجی چرادقیقا"چسبیدید به کپی برداری ۴۰سال پیش تراکتورانگلیسی،ازخودتون هم که خلاقیتی ندارید
    • حسین IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      منم تراکتور پنجاه سال بیش دارم
    • راهی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      به به چه تراکتوری ما تراکتور خریدیم بعد دوروز روغن کم می کنهخ
    • کاظم قبادی3521096424 IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      0 0
      نبود تراکتور وادوات به موقع کشت وکاشت محصول نه شخم خوب داره ونه تراکتور سهم پاشی کشت عقب میافتد
    • حسن US ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 0
      تراکتور