۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
ارتقاء کیفی ابر پروژه باند غربی منطقه دوم آزادراه تهران- شمال توسط متخصصین ایرانی
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اعلام کرد

ارتقاء کیفی ابر پروژه باند غربی منطقه دوم آزادراه تهران- شمال توسط متخصصین ایرانی

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: آزمایشگاه موفق شد با ثبت بیش از ۵ هزار آزمایش فنی و مهندسی، افتخار دیگری در دولت سیزدهم در ابر پروژه باند غربی منطقه دوم آزاد راه تهران- شمال کسب کند.

به گزارش بازار به نقل از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در آستانه بهره‌بردای از باند غربی منطقه دوم آزاد راه تهران- شمال گفت: اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران فعالیت خود را در منطقه دوم این آزاد راه، با عقد قرار داد با شرکت ملی احداث آزاد راه تهران- شمال با استقرار ۳ واحد آزمایشگاهی و به کارگیری نیروهای متخصص و تجهیزات بروز و منحصربفرد در قطعات A۲، B۲، AB۲ آغاز کرد و توانست نتایج آزمایش‌ها را با دقت، سرعت و منطبق بر استانداردهای ملی و بین‌الملی در اختیار کارفرما و دستگاه نظارت پروژه قرارداده و نقش آفرینی ویژه‌ای در ارتقاء کیفی، افزایش طول عمر مفید و کاهش هزینه‌های این پروژه مهم کشور داشته باشد.

کیانپور با اشاره به اینکه باند غربی منطقه دوم آزاد راه تهران- شمال به طول تقریبی ۱۶ کیلومتر توسط مسئولین ارشد کشور افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد افزود: این شرکت در همکاری موثر با سایر ارکان این پروژه بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ سری آزمایش کنترل کیفیت عملیات بتنی، ۷۰۰ مورد آزمایش‌ دانسیته خاک، ۱۴۰ مورد آزمایش تخصصی V.S.S (نقطه)، ۱۶۶ مورد آزمایش کنترل کیفیت عملیات آسفالتی، ۲۱۰ مورد نمونه آزمایش‌ کنترلی قیر و بیش از ۴۰۰ سری آزمایش کنترل کیفیت مصالح مصرفی بتن، شامل (ماسه، شن، سیمان، کشش و خمش انواع میلگرد، آب مصرفی در بتن، روان کننده، ژئوگرید، واتراستاپ) به صورت روزانه و مطابق درخواست‌های فنی پروژه انجام شده است.

وی افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در کلیه قطعات این محور به طور شبانه روزی جهت اخذ نمونه‌ و انجام آزمایش‌های متنوعی مانند آزمایش خاک، بتن، آسفالت آزمایش‌های غیر مخرب، آزمایش بازتاب رنگ خط کشی محور و آزمایش‌های ژئوتکنیک و مکانیک خاک حضور فعال داشته و نسبت به کنترل کیفت این پروژه مطابق الزامات فنی و درخواست دستگاه نظارت و کارفرما اقدام کرده است.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به انجام آزمایش‌های غیرمخربی که در این باند انجام شده است افزود: این آزمایش‌ها شامل تست رنگ قطعات فلزی، تست جوش، بازتاب خط‌کشی مسیر، بازتاب شبرنگ علائم راهنمایی، ضخامت رنگ خط‌کشی مسیر، ضخامت رنگ تابلوهای راهنمایی که با هدف ارتقاء کیفی انجام شده است.

کیانپور افزود: دیگر آزمایش‌های انجام شده شامل کشش راکبولت، آزمایش دوام آسفالت، آزمایش های مرغوبیت و تعیین مشخصات قیر، ژئوگرید، واتر استاپ، ژئوتکستال و ... در محل پروژه و همچنین آزمایشگاههای ستاد شرکت و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران انجام شده است.

وی با بیان اینکه کیفیت، رمز توسعه پایدار است افزود: تمام اقدامات انجام شده در این پروژه مدیون تلاش جهادی مهندسان ایرانی است که در راستای اهداف دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در ارتقاء کیفیت پروژه ‌های عمرانی انجام شده است و این افتخار و کیفیت ایجاد شده تقدیم مردم کشورمان می‌شود.

کد خبر: ۲۲۹٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha