۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
مهار تورم مستلزم تقویت پایه پولی و رفع ناترازی بانکهاست
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مهار تورم مستلزم تقویت پایه پولی و رفع ناترازی بانکهاست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است مهار تورم مستلزم تقویت پایه پولی و رفع ناترازی بانکهاست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا دشتی اردکانی، با بیان اینکه متاسفانه منابع و مصارفی برای اجرای برخی از فعالیت ها در برنامه هفتم توسعه دیده نشده است، بیان کرد: ما ابتدا باید ببینیم به چه میزان منابع داریم و باید این منابع را به چه شکلی و در کجا هزینه کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مصارف ما به طور دقیق مشخص شود، تاکید کرد: متاسفانه این موارد فنی در برنامه هفتم توسعه به طور دقیق مشخص نشده است اما اگر ما بتوانیم با اصلاحات این برنامه، منابع لازم در این برنامه را مشخص کنیم، می توانیم مسیر رو به رشدی را در پیش روی این برنامه داشته باشیم.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به برخی از زیر ساخت های اقتصادی و راهکارهای مهار تورم در برنامه هفتم توسعه بیان کرد: ما باید پایه پولی کشور را تقویت و مسائل مربوط به ناترازی بانکها را برطرف کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای صحیح قانون مالیات بر سوداگری بیان کرد: همچنین ما باید اصلاح قوانین مربوط به فعالیت بانک مرکزی را مبنای کار قرار داده و با در نظر گرفتن مجموع این اقدامات تورم را در سال جاری مهار کنیم.

کد خبر: ۲۲۹٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha