۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
پیش بینی تولید ۲۵۰ میلیون نهال تا آخر مهر امسال

پیش بینی تولید ۲۵۰ میلیون نهال تا آخر مهر امسال

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: پیش بینی می‌شود تا آخر مهرماه امسال ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و در نهایت آماده کاشت برای سال جاری شود.

به گزارش بازار، رضا احمدی مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: ۲۴۸میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در حال حاضردر کشورتولید شده و اقدامات لازم با ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری کل کشور برای تامین ۲۵۰ میلیون اصله نهال با نهالستان‌های خصوصی استان‌ها تا پاییز سال جاری در دست اقدام است.

احمدی افزود: پیش بینی می‌شود تا آخر مهرماه امسال ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و در نهایت آماده کاشت برای سالجاری شود.

وی با بیان اینکه مکان اجرای کاشت نهال‌های تولید شده مشخص شده و به استان‌ها ابلاغ شده است افزود: کمیته علمی ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها در حال پیگیری این کار است و تا پایان شهریور به اتمام خواهد رسید.

احمدی اظهار داشت: بعد از اولین بارندگی پاییزه موضوع کاشت ۲۵۰ میلیون اصله نهال در سال ۱۴۰۲ را در دستور کار قرار می‌دهیم و با فعال سازی ۱۹۲ نهالستان در کل کشور اکنون تمامی شهرستان‌های کشور به کارگاه فعال تولید نهال تبدیل شده‌اند.

احمدی یادآور شد: طرح کاشت یک میلیارد درخت نهضتی مردمی است و تمام آحاد مردم در آن سهم دارند که بخش خصوصی می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: تلاش کردیم کارآفرینان، صاحبان صنایع و افرادی همچون متخصصان و دانش آموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی در این طرح حضور داشته باشند.

کد خبر: ۲۲۹٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha