۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
برداشت اقساط از حساب دارندگان وام، خطای بانکی است
دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی:

برداشت اقساط از حساب دارندگان وام، خطای بانکی است

جمشیدی، دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اظهار داشت: همه بانک‌ها موظف هستند بر اساس اعلام بانک مرکزی وجوه اخذ شده – اقساط – را به حساب دارندگان وام عودت دهند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدرضا جمشیدی گفت: موضوع «برداشت یک قسط بیشتر از حساب مشتریان دارای وام» یک خطای بانکی است.

وی افزود: برخی از گیرندگان وام در هنگام اخذ مبلغ، به بانک این اختیار را می‌دهند تا بانک در سررسیدهای معین شده اقساط را برداشت کند.

دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ادامه داد: طبق اعلام بانک مرکزی دارندگان وام می‌توانند سه ماه – بحران کرونا – از پرداخت وام پرهیز کنند و مبلغ مانده را بعد از آخرین سررسید به حساب بانک واریز کنند.

وی اضافه کرد: برخی از بانک‌ها موضوع تعویق سه ماه سررسید وام‌ها را از طریق اصلاح سیستم‌های نرم‌افزاری به سامانه‌های خود اعمال کرده‌اند و برخی از بانک‌ها به طور دستی این کار را انجام داده‌اند.

محمدرضا جمشیدی تصریح کرد: همه دارندگان وام می‌توانستند به بانک مراجعه کنند و از مسئول شعبه بخواند که از برداشت وجه قسط در ایام کرونا خودداری کنند.

وی افزود: گیرندگان قرض از بانک، علاوه بر مراجعه حضوری می‌توانند به واسطه ایمیل یا تلفن ثابت با بانک در ارتباط باشند.

دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اضافه کرد: همه بانک‌ها موظف هستند بر اساس اعلام بانک مرکزی وجوه اخذ شده – اقساط – را به حساب دارندگان وام عودت دهند و اگر بانک از بازگشت وجه سربازد مراجعین این موضوع را باید به بازرسی بانک مورد نظر خودشان اعلام کنند.

به گفته وی، کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ساز و کار رسیدگی به شکایات را ندارد، اما در این مورد به خصوص به موضوع ورود پیدا می‌کند و پیگیری‌های متعددی را انجام می‌دهد.

جمشیدی توصیه کرد: بهتر است که دارندگان وام، برای درخواست عودت وجه به همان شعبه‌ای مراجعه کند که از آن وام را دریافت کرده‌اند.

کد خبر: ۲۲٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha