۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
حجم صادرات غیرنفتی در سال قبل ۱۰ میلیارد دلار بود
رئیس سازمان توسعه تجارت:

حجم صادرات غیرنفتی در سال قبل ۱۰ میلیارد دلار بود

ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه از ۷۰ کشور دنیا بیش از هزار و ۳۰۰ تاجر به ایران آمدند، گفت: صادرات غیرنفتی با رویکرد جدید در دولت سیزدهم افزایش یافته و این رویکرد دنبال می‌شود.

به گزارش بازار، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت با حضور در نشست تخصصی راهکارهای توسعه صادرات بخش تعاون، تسهیل صادرات غیرنفتی را مهم خواند و گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از ساختارها، ابزارها و جایگاه‌های حقوقی خود امر صادرات غیرنفتی را تسهیل کنیم.

به گفته‌ی ضیغمی توسعه صادرات غیرنفتی با رویکرد جدید در دولت سیزدهم سرعت گرفته است و ما در سازمان توسعه تجارت نیز همین رویکرد را دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با ابزارهای قانونی خود، بازارهای جدید صادراتی مثل بازارهای آفریقا را برای تشکل‌های فعال در حوزه صادرات غیرنفتی فعال کنیم گفت: یکی از موضوعات مهم در بحث رشد صادرات تعاونی‌ها بحث نمایشگاه‌هاست که در این راستا نمایشگاه‌هایی را در شهر آفتاب و سایر سایت‌ها برگزار کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: سال قبل حجم صادرات غیرنفتی ۱۰ میلیارد دلار بود و برنامه این سازمان تسهیل صادرات است.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: تمرکز خود را روی اعزام و پذیرش تعاونگران و تاجران قرار داده‌ایم و در همین راستا از ۷۰ کشور دنیا بیش از یک هزار و ۳۰۰ تاجر به ایران آمدند.

کد خبر: ۲۲۹٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha