۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
نظارت بر سالیانه حدود ۳ میلیون تن مبادلات مرزی در پست قرنطینه نباتات میرجاوه
رییس سازمان حفظ نباتات جهاد کشاورزی خبر داد:

نظارت بر سالیانه حدود ۳ میلیون تن مبادلات مرزی در پست قرنطینه نباتات میرجاوه

زاهدان- رییس سازمان حفظ نباتات جهاد کشاورزی، گفت:در استان سیستان وبلوچستان هفت مرکز قرنطینه گیاهی در مبادی رسمی مرز وجود دارد که سالیانه  بر حدود سه میلیون تن مبادلات مرزی نظارت می کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، حسین رنجبر اقدم در جریان بازدید از مرکز قرنطینه گیاهی شهرستان مرزی میرجاوه اظهار داشت: مرز میرجاوه یکی از بهترین پست قرنطینه نباتات کشور است که ظرفیت مطلوبی را در حوزه مبادلات محصولات کشاورزی فراهم کرده است.

رییس سازمان حفظ نباتات جهاد کشاورزی، با بیان اینکه انجام قرنطینه نباتی محصولات کشاورزی برای صادرات از طریق بازارچه های مرزی ضروری است، گفت: با توجه به اینکه قرنطینه گیاهی سدی در برابر ورود عوامل خسارت زای گیاهی از مناطق آلوده به داخل کشور است این سازمان امیدوار است از ظرفیت این مرز مهم برای توسعه بخش کشاورزی و رفع نیازهای کشور به محصولات کشاورزی به بهترین نحو استفاده کند.

رنجبر اقدم نظارت دقیق قرنطینه نباتی بر ورود محصولات کشاورزی را ضامن حفظ و افزایش تولید محصولات کشاورزی دانست و افزود: این سازمان آمادگی دارد با کمک به افزایش امکانات و تجهیزات مورد نیاز جهت تسهیلگری و سرعت‌بخشی به روند صادرات، واردات و ارتقای تجارت محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان با کشورهای دیگر زمینه رونق بیش از پیش منطقه را فراهم کند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در مجموع سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور دارا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: سالیانه کارشناسان مدیریت حفظ نباتات سازمان در این مرکز قرنطینه بر ۸۰۰ هزار تن مبادلات مرزی نظارت دارند و در صورت توسعه زیر ساخت ها و تأمین نیروی انسانی و شبانه روزی شدن مرکز قرنطینه گیاهی میرجاوه، میزان نظارت بر مبادلات مرزی به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۲۲۹٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha