کاهش ۷۰ درصدی صادرات خشکبار
دبیر کل صادرکنندگان خشکبار ایران اعلام کرد

کاهش ۷۰ درصدی صادرات خشکبار

دبیر کل صادرکنندگان خشکبار ایران گفت: در سال گذشته صادرات خشکبار ایران ۷۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته، که یکی از دلایل آن بازگشت ارز از صادرات است.

به گزارش بازار، زین العابدین هاشمی، دبیر کل صادرکنندگان خشکبار ایران در مصاحبه با خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: خشکبار محصول استراتژیک در بخش خصوصی بعد از نفت و پتروشیمی است، که در سال‌های اخیر به دلیل مسائل داخلی صادرات این محصولات کاهش یافته است.

هاشمی در ادامه افزود: صادرات خشکبار از کشورمان در سال ۹۹ حدود ۲ میلیارد و پانصد میلیون دلار بوده که این میزان با کاهش ۷۰ درصدی در سال گذشته به حدود ۱ میلیارد دلار رسیده است.

وی بیان کرد: بیشترین بازار خشکبار ما به کشورهای همچون چین، هند، اوراسیا و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود که با وجود رقبایی همچون آمریکا و ترکیه این بازارها را در آینده از دست خواهیم داد.

دبیر کل صادرکنندگان خشکبار ایران با اشاره به کاهش صادرات خشکبار بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات صادرکنندگان خشکبار بازگشت ارز حاصل از صادرات است، که باعث شده صادرکنندگان اصلی این محصولات یا کمتر در این امر وارد شوند یا کلا صادرات خشکبار را انجام ندهند.

کد خبر: ۲۲۹٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha