۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
انتشار اوراق دولتی در سه ماهه امسال نزدیک به صفر بود | تورم روند نزولی دارد
خاندوزی در پاسخ به بازار:

انتشار اوراق دولتی در سه ماهه امسال نزدیک به صفر بود | تورم روند نزولی دارد

وزیر اقتصاد گفت: در سه ماهه امسال تامین مالی دولت از اوراق نزدیک به صفر بوده در حالی که در بودجه درآمدی ۱۸۷ هزار میلیارد تومان از این محل پیش بینی شده که امیدوارم در ۹ ماهه این میزان اوراق منتشر شود.

بازار؛ گروه بورس: وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه تولید و فروش شرکت های بورسی در دو ماهه امسال رشد داشته گفت: شاخص تولید در دو ماهه نخست ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و ۲۱ درصد در اردیبهشت نسبت به فروردین رشد تولید و ۴۴ درصد رشد فروش اتفاق افتاده است.

احسان خاندوزی با بیان اینکه در تولیدات غذایی بعد از حذف ارز ترجیحی سال گذشته رشد مثبتی داشتند، افزود: اما امسال در اردیبهشت ماه هم رشد ۱۸ درصدی را تجربه کرده اند که به دلیل نقش آنها در دسترسی به کالا موثر است و وضعیت شاخص شامخ هم مثبت بوده و نشانه بازگشت رشد اقتصادی است.

خاندوزی در پاسخ به خبرنگار بازار با اشاره به اینکه درآمد دولت در بخش مولدسازی دارایی ها براساس مصوبه ها افزایش خواهد یافت به همین دلیل در تامین بودجه روی این بخش بیشتر تمرکز شده است، گفت: در سه ماهه امسال تامین مالی دولت از اوراق نزدیک به صفر بوده در حالی که در بودجه درآمدی ۱۸۷ هزار میلیارد تومان از این محل پیش بینی شده که امیدوارم در ۹ ماهه این میزان اوراق منتشر شود؛ اما در سه ماهه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان از اوراق سال های گذشته تسویه شده است.

خاندوزی با اشاره به سهم تامین مالی در بورس وضعیت بهتری نسبت به سال ۱۰۱ اتفاق افتاده است، گفت : سه ماهه امسال ۱۲ هزار میلیارد تومان انتشار اوراق اتفاق افتاده که ۲۵۰۰ میلیارد تومان بیشتر از سه ماهه سال گذشته است، همچنین در عرضه اولیه هم سه ماهه امسال ۹ هزار میلیارد تومان سهام عرضه شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این عدد ۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

خاندوزی گفت: داده ها نشان می دهد که تورم روندی نزولی دارد و نشان می دهد که تورم ۲ درصدی خرداد به نسبت تورم ۲.۸ درصدی در اردیبهشت ماه یعنی کاهش پلکانی تورم در حال رخ دادن است.

کد خبر: ۲۲۹٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • همشهری IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      1 0
      کاهش تورم که در سفره مردم دیده نمی شود . اجاره مسکن .گوشت. لبنیات .لوازم خانگی .لاستیک خوردرو (3برابر).میلگرد 2برابر