۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
تبدیل همه اسناد قولنامه‌ای به اسناد رسمی؛ بزودی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد

تبدیل همه اسناد قولنامه‌ای به اسناد رسمی؛ بزودی

بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت اسناد و املاکدرصدد است که در آینده نزدیک همه اراضی و املاک قولنامه‌ای را به اسناد رسمی تبدیل کند.

به گزارش بازار، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در نشست مدیران واحدهای ثبتی استان خوزستان به این نکته مهم اشاره شد که سنددار کردن همه اراضی و املاک و یا به تعبیری اجرای حدنگار در لایه‌های مختلف اراضی و املاک لازمه تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نقل و انتقال رسمی اموال غیرمنقول و بی‌اعتباری اسناد عادی است.

وی افزود: بنابراین تحقق این امر موجبات رسمیت بخشیدن به نقل و انتقال رسمی اموال و املاک و در نهایت بی اعتباری اسناد قولنامه‌ای خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد اراضی کشاورزی و بیش از ۴۰ درصد از املاک و اراضی قولنامه‌ای است همچنین بیش از ۳۰ درصد از اراضی روستایی دارای سند عادی هستند که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درصدد است که در آینده نزدیک تمام اراضی و املاک قولنامه‌ای را به اسناد رسمی تبدیل کند که این امر مقدمه و گام اولی برای نقل و انتقال رسمی اموال غیرمنقول است.

بابایی گفت: موضوع دیگری که در این نشست مورد تاکید واقع شد حدنگاری رودخانه‌های مهم استان بود که برخی از آن‌ها حدنگاری شده و با توجه به تفاهمنامه‌ای که با وزارت نیرو منعقد کرده‌ایم امیدواریم تا پایان سال تمام رودخانه‌های استان خوزستان دارای اسناد حد نگاری شود تا بستر و حریم رودخانه‌ها تعیین و اسناد آن‌ها صادر شود.

کد خبر: ۲۲۹٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha