۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
تولید ۲۵ درصد لاستیک رادیال کشور در بارز کردستان/ظرفیت تولید به ۵۰ هزار تن در سال می رسد
مدیرعامل بارز کردستان:

تولید ۲۵ درصد لاستیک رادیال کشور در بارز کردستان/ظرفیت تولید به ۵۰ هزار تن در سال می رسد

سنندج – مفاخری، مدیرعامل شرکت بارز کردستان با اشاره به آخرین وضعیت تولید در این شرکت، گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد از لاستیک رادیال کشور در بارز کردستان تولید و وارد بازار می شود.

کاوه مفاخری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به فعالیت های شرکت لاستیک بارز کردستان، اظهار کرد: شرکت بارز کردستان یکی از شرکت های مهم تولید در استان کردستان به شمار می رود و خوشبختانه طی چند سال اخیر میزان تولید در این شرکت با رشد خوبی همراه بوده است.

وی به میزان تولید شرکت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۸ هزار تن که بالغ بر ۳۵ میلیون حلقه لاستیک را شامل می شود، در کارخانه بارز کردستان تولید شده است.

مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان یادآور شد: با تلاش های صورت گرفته میزان تولید در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به انتقال حساب های شرکت لاستیک بارز کردستان به داخل استان، افزود: : میزان گردش مالی این شرکت در بانک‌های استان در سال گذشته پنج درصد و این مقدار در سال جاری به ۳۰ درصد رسیده است.

مفاخری با اشاره به اینکه این کارخانه بزرگترین واحد صنعتی و تولیدی کردستان به شمار می رود، گفت: با اجرای فازهای توسعه‌ای کارخانه بارز، میزان تولید این کارخانه در آینده به ۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل کارخانه لاستیک بارز کردستان ادامه داد : طرح توسعه کارخانه بارز کردستان در دو فاز تعریف شده است و تا پایان سال جاری تولید آن به ۴۰ هزار تن و تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید آن به ۵۰ هزار تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زمینه اشتغالزایی برای ۹۵۵ نفر در شرکت بارز کردستان فراهم شده است، افزود: با اجرای طرح توسعه کارخانه بارز کردستان، برای ۳۰۰ نفر دیگر زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

مفاخری ضمن اشاره به سهم شرکت بارز کردستان در راستای توسعه اقتصادی استان، اظهار کرد: کارخانه بارز نقش تاثیرگزاری در سرانه اشتغال و اقتصاد کردستان دارد و انتظار می رود که با اقدامات توسعه ای، این سهم افزایش یابد.

احداث شرکت لاستیک بارز کردستان از مصوبات سفر رهبری در سال ۸۸ بود که در سال ۹۲ فعالیت اجرایی آن آغاز شد و در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید.

کد خبر: ۲۲۹٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha