۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
ورود ۵۰۰ کمباین مهاجر به قزوین برای برداشت غلات
رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی قزوین:

ورود ۵۰۰ کمباین مهاجر به قزوین برای برداشت غلات

قزوین-رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۰۰ کمباین از استان‎های مختلف امسال برای کمک به عملیات برداشت غلات در مزارع به استان قزوین آمده اند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، موسی بابایی کیا اظهار داشت: امسال ۶۰۰ کمباین عملیات برداشت غلات از مزارع کشاورزی استان را انجام می دهند که از این تعداد ۵۰۰ کمباین مهاجر و ۱۰۰ کمباین بومی هستند.

وی اظهار داشت: با هدف کاهش ضایعات و جلوگیری و همچنین پایین آوردن درصد ریزش کمباین‌ها نظارت بر برداشت غلات و معاینه فنی کمباین ها توسط کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی زیر نظر کارشناسان فنی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین انجام شده است.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: با توجه به آغاز زمان برداشت محصولات پاییزه غلات و کلزا در سطح استان، لزوم نظارت دقیق بر برداشت و کاهش ضایعات و ریزش کمباین در حین برداشت ضروری است.

بابایی کیا افزود: به منظور افزایش تولید محصول و تسهیل در برداشت، اقداماتی در زمینه واگذاری نظارت بر امر برداشت و فعالیت کمباین ها انجام و بازدیدهای فنی و کارشناسی به ناظران باتجربه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی داده شده است.

وی، آموزش تئوری و علمی به ناظران، تشکیل تیم های نظارت بر برداشت در سطح شهرستان ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی و انجام بازدیدهای مزرعه ای، معرفی کارشناسان معین مکانیزاسیون استانی برای هر شهرستان، تعیین درخواست و افزایش میزان سوخت مورد نیاز از طرف شرکت نفت برای کمباین ها در زمان فعالیت و درخواست کمباینه ای مهاجر از سایر استان ها و اتحادیه کمباین داران کشور جهت برداشت محصول را از مهم ترین اقدامات این اداره برشمرد.

کد خبر: ۲۲٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha