۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
اجرای طرح ملی شهر مولد کشاورزی با ایجاد پنج شهر
وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد

اجرای طرح ملی شهر مولد کشاورزی با ایجاد پنج شهر

وزیر جهاد کشاورزی گفت: جلسات هماهنگی طرح ملی شهر مولد کشاورزی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و وظایف دستگاه‌های مجری طرح برای ایجاد ۵ شهر ابلاغ شده است.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در نشست طرح ملی شهر مولد کشاورزی، گفت: شهرهای مولد کشاورزی در جهت توسعه اقتصادی سواحل بر مبنای دریاپایه، طراحی شده و از صید و صیادی تا آبزی‌پروری و فعالیت‌های پایه شیلاتی را دربرمی‌گیرد.

اجرای طرح ملی شهر مولد کشاورزی با ایجاد پنج شهروی افزود: توسعه کشاورزی در زراعت، آبخوان‌داری و دامپروری با توجه به محدودیت منابع پایه به ویژه آب با دشواری مواجه است، در حالی که کشور باوجود دریا و خط ساحلی گسترده در توسعه شیلات و آبزی‌پروری از ظرفیت فراوان برخوردار است، از این رو با اجرای طرح شهر مولد کشاورزی در سواحل، فرصت‌های استثنایی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و رونق تولید و ایجاد اشتغال پیش رو خواهد بود.

نیکبخت با اعلام اینکه هیچ مانعی برای اجرای پروژه‌ها وجود نخواهد داشت، گفت: باید وزارت جهادکشاورزی در ارایه گزارش کار و روند پیشرفت برنامه‌های اجرای این طرح ملی نسبت به سایر دستگاه‌ها، پیشتاز باشد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) تصریح کرد: در اجرای این طرح از ظرفیت پیمانکاری موسسات داخلی وزارتخانه مانند جهاد استقلال، جهاد نصر و شرکت آب و خاک استفاده شود.

کد خبر: ۲۲۹٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha