۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
۷۰۰ میلیون یورو در ارز دارو صرفه جویی شد/ هدف گذاری برای کاهش ۲۰ درصدی
وزیر بهداشت:

۷۰۰ میلیون یورو در ارز دارو صرفه جویی شد/ هدف گذاری برای کاهش ۲۰ درصدی

اراک - وزیر بهداشت با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۷۰۰ میلیون یورو در ارز دارو صرفه جویی داشته ایم گفت: برای سال جاری کاهش ۲۰ درصدی ارزبری دارو را هدفگذاری کرده ایم.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید نمکی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح فاز نخست اولین شهرک تولید مواد اولیه دارویی در خاورمیانه و خط تولید کامل استامینوفن در اراک که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: در ایران ظرفیت بزرگی در زمینه تولید مواد اولیه دارو وجود دارد چرا که تولید مواد پتروشیمی مثل بنزن در کشور از قیمت ارزانی برخوردار است.

نمکی صادرات مواد اولیه تولید دارو به قیمت ارزان به کشورهایی مثل چین و هند را نادرست دانست و عنوان داشت: این کشورها موارد اولیه را ارزان از ما می خرند و با ارزش افزوده ۲۰ تا ۵۰ برابری به خودمان باز می گردانند لذا باید تلاش کنیم این مواد تولیدی را با ارزش افزوده ۱۰۰ برابری به بازار صادرات برسانیم.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۷۰۰ میلیون یورو در ارز دارو صرفه جویی داشته ایم، گفت: تلاشمان بر این است که برای سال جاری کاهش ۲۰ درصدی ارزبری دارو را داشته باشیم و این موضوع مثل سال ۹۸ هدفگذاری شده است.

وزیر بهداشت عنوان داشت: با تکیه به صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی، توانستیم واردات محصولات دارای مشابه داخلی را به میزان ۲۵ درصد کم و تولید داخل را ۳۰ درصد افزایش دهیم لذا با توجه به این که در سال جهش تولید به سر می بریم امروز با افتخار کارخانه تولید مواد اولیه دارویی را افتتاح کردیم و با وجود همه تحریم ها توانستیم طی یک دوره ۶۰ روزه از یک وارد کننده دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی و مواد مورد نیاز، به یک تولید کننده و سپس هم به یک صادرکننده تبدیل شویم.

کد خبر: ۲۲٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha